ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پهنای باند اینترنت چنانچه از طرف دولت رایگان هم شود در نهایت 40 درصد برای کاربران و مصرف کنندگان نهایی ارزان می شود به همین منظور بخش خصوصی می بایست تلاش بیشتری برای کاهش هزینه های خود داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: دولت در تامین پهنای باند اینترنت به دنبال سود نیست چرا که معتقدیم پهنای باند بازار بزرگی در کشور بوجود می آورد.

"محمود خسروی" روز دوشنبه در نشست خبری که بمناسبت ششمین سال تاسیس شرکت زیرساخت برگزار شد، افزود: سودی که شرکت زیرساخت می تواند از محل فروش پهنای باند کسب کند در مقابل اعتبارات هزار میلیارد تومانی شرکت زیرساخت رقم ناچیزی است بنابر این ما بدنبال این سود نیستیم.

وی افزود: قیمت اینترنت جهانی روبه کاهش است بنابراین شرکت زیرساخت و مجموعه وزارت ارتباطات و دولت نیز دنبال کاهش هزینه های اینترنت هستند.

خسروی با بیان اینکه هزینه های زیادی برای ایجاد بستر لازم جهت دسترسی به اینترنت در کشور صرف شده، افزود: یک شبکه عظیم فیبر نوری به طول 45 هزار کیلومتر ایجاد شده هزینه استهلاک این شبکه باید تامین شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: راهکار کاهش قیمت اینترنت، کاهش هزینه های سر بار است که از طریق توسعه در شبکه آن را دنبال می کنیم.

خسروی گفت: شرکت های خصوصی اینترنتی نیز در جهت کاهش هزینه های خود تلاش کنند تا شاهد کاهش قیمت اینترنت برای کاربران نهایی باشیم.

وی افزود: براساس برنامه پنجم توسعه صد درصد ارتباط بین دستگاههای دولتی و 70 درصد ارتباط بین مردم و دستگاههای دولتی باید از طریق شبکه الکترونیکی صورت گیرد و در این زمینه شرکت زیرساخت وظیفه دارد بستر این ارتباطات را فراهم کند.
** قاچاق ارتباطات بین الملل در حد صفر است

مدیرعامل شرکت زیرساخت در زمینه قاچاق ارتباطات بین الملل گفت: با حرکت شرکت زیرساخت مشکل قاچاق ارتباطات بین الملل حل شده و به صفر رسیده است.

خسروی درباره فعالیت سه پیمانکار در این زمینه افزود: اکنون از مسیر قانونی ارتباطات بین الملل برقرار می شود و امنیت شبکه نیز تامین شده است.

وی افزود: در هفته گذشته از مسیر سه اپراتور تلفن همراه 13 میلیون دقیقه پایانش (ترمینیشن) وارد کشور شده است.
** کاهش 20 درصدی قیمت پهنای باند اینترنت این هفته اعمال می شود

خسروی درباره اجرای مصوبه سازمان تنظیم مقررات برای کاهش 20 درصد قیمت پهنای باند از سوی شرکت زیرساخت، گفت: روند قانونی کاهش 20 درصد قیمت پهنای باند اینترنت (برای شرکت های اینترنتی) طی شده و از این هفته در تمام صورت حسابها اعمال می شود.

وی افزود: از آنجا که 40 درصد هزینه شرکت های اینترنتی مربوط به هزینه پهنای باند است ، بنابراین پیش بینی می شود قیمت اینترنت برای کاربران نهایی نیز بین هفت تا 9 درصد کاهش یابد و کاربران نهایی نیز کاهش قیمت اینترنت از سوی شرکت زیرساخت را احساس کنند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت زیرساخت کاهش 20 درصد قیمت پهنای باند را برای شرکت های اینترنتی اعمال خواهد کرد و در این زمینه هیچ شرطی قایل نیست، افزود: نظارت بر این موضوع که کاهش قیمت به کاربر نهایی منتقل شود، بعهده سازمان تنظیم مقررات است.
** در آینده نزدیک 50 STM1 به ظرفیت شبکه اینترنت کشور اضافه می شود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تقاضاهای بخش خصوصی برای پهنای باند بالا، گفت: هماهنگی های لازم انجام شده و در آینده نزدیک 50 STM1 به ظرفیت شبکه اضافه می شود.
** خرید پهنای باند از شرکت های خارجی ارزان تر است

مدیرعامل زیرساخت در خصوص انحصار واردات پهنای باند اینترنت توسط شرکت زیرساخت و شرایط حضور بخش خصوصی در زمینه واردات پهنای باند، گفت: پهنای باند را شرکت زیر ساخت در مرزها از شرکت های خارجی می خرد، اگر بخواهیم از یک شرکت ایرانی بخریم به طور قطع قیمت نیز افزایش می یابد چرا که شرکت ایرانی نیز پهنای باند خود را از شرکت های خارجی تهیه خواهد کرد.

خسروی گفت: با این وجود زیرساخت حاضر است از هر شرکتی در نقاط مرزی براساس شرایط رقابتی پهنای باند خریداری کند، چه یک شرکت داخلی باشد چه خارجی برای ما فرق نمی کند.

وی افزود: بحث پهنای باند اینترنت گلوگاههای خاص خود را دارد، شرکت های داخلی از این گلوگاهها نمی توانند عبور کنند.
** برای اجرای دولت الکترونیک سرعت اینترانت را می توان افزایش داد

مدیرعامل شرکت زیرساخت گفت: پهنای باندی که الان به کاربران عرضه می شود خیلی محدود است، برای دسترسی به شبکه اینترنت جهانی سرعت 128 گیگابایت نیاز ما را جواب می دهد ولی این سرعت جوابگوی نیازهای کشور برای اجرای دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک و بانکداری الکترونیک نیست.

خسروی گفت: برای حل این مشکل می توان سرعت اینترانت (شبکه داخلی اینترنت)را افزایش داد، بدون افزایش سرعت اینترنت (که کاربر را به شبکه جهانی و سایت های خارجی وصل می کند) البته این موضوع بعد از انتقال میزبانی تمام سایت های دولتی به داخل کشور امکان پذیر است.

وی افزود: خیلی از شرکت ها از ما اینترانت (شبکه اینترنت داخلی) می گیرند که قیمت آن ، یک دهم قیمت اینترنت است و شبکه جدایی است.
** فیلترینگ بصورت یکپارچه از سوی شرکت زیرساخت انجام می شود

خسروی در مورد فیلترینگ برخی سایت ها گفت: فیلترینگ در تمام دنیا وجود دارد، در ایران نیز فیلترینگ بصورت یکپارچه و متمرکز و براساس ماده 22 قانون جرایم رایانه ای توسط شرکت زیرساخت انجام می شود.

وی افزود: کمیته تعیین مصادیق جرایم رایانه ای متشکل از نمایندگان بخش های قضایی، امنیتی و فرهنگی کشور در مورد سایت هایی که باید فیلتر شوند تصمیم گیری می کنند و شرکت زیرساخت فقط این تصمیمات را روی شبکه اعمال می کند.
** برنده مناقصه فیلترینگ مشخص شده است

خسروی با اشاره به برگزاری مناقصه فیلترینگ گفت: سه شرکت در این مناقصه تایید شده بودند که در نهایت یک شرکت داخلی که پایین قیمت را ارایه داده بود و بالاترین امتیاز فنی را داشت برنده شد.
** توافقنامه شبکه هوشمند (IN) در حال نهایی شدن است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد شبکه هوشمند (IN) گفت: نگهداری و راه اندازی شبکه هوشمند را شرکت زیرساخت انجام می دهد و بخش بازرگانی و بازاریابی این شبکه به شرکت مخابرات استان تهران واگذار شده است.

خسروی گفت: در این زمینه توافقنامه در حال تدوین است که در آن وظایف زیرساخت و مخابرات تهران و سهم هر کدام از درآمدها قید شده و در حال نهایی شدن است.
** آمادگی ارایه خدمات بر اساس SLA را داریم

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت آمادگی این شرکت برای ارایه خدمات براساس توافقنامه سطح خدمات ( SLA) را اعلام کرد و گفت: ولی خیلی از اپراتورها ترجیح می دهند به جای خرید خدمات براساس SLA از مسیرهای پیشتیان استفاده کنند .

  • ۸۹/۰۵/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">