ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پهپادها ابزار جدید بزهکاران انگلیسی

| دوشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۶، ۰۳:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

پلیس انگلیس از افزایش شکایت های مردمی از پهپادها به خاطر استفاده از آنها در عملیات بزهکارانه خبر داد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی اسکای نیوز در روز دوشنبه، همزمان با رشد توانایی های پهپادها، استفاده بزهکاران ازآنها برای ایجاد مزاحمت برای دیگران و خدشه دار کردن نظم عمومی نیز گسترش یافته است به طوریکه پهپادها هم اکنون در مرکز سیل شکایات به پلیس انگلستان قرار دارند.
براساس آمارمنتشره ازسوی پلیس این کشور، شمار شکایات از پهپادها بین سالهای 2014 تا 2016 به شکل سرسام آوری افزایش یافته است زیرا در سال گذشته پلیس سه هزار و چهارصد و پنجاه و شش مورد شکایت ثبت کرده بود که نزدیک به سه برابر سال 2015 بود. در سال 2014 تنها 283 مورد از این گونه شکایات به دست پلیس انگلیس رسیده بود.
شکایت از پهپادها بیشتر به نقش آنها در ایجاد مشاجره همسایگان، جنایت، مزاحمت عمومی و تداخل در ارتباطات هواپیماها مربوط می شود.
برخی نیروهای پلیس انگلیس که در این ارتباط کار می کنند معتقدند شمار شکایات بسیار بیشتر از تعداد اعلام شده می باشد.
یک پروفسوردانشگاه بیرمنگام می گوید پهپادها برای کسانی که می خواهند حریم خصوصی خود را پاسداری کنند به یک چالش جدی تبدیل شده اند. دیوید دان می گوید مردم در قدیم حیاطی داشتند که با دیوارهای دور خود حریم امنی برای ساکنان ایجاد می کرد که در درون آن هر طور می خواستند زندگی می کردند در حالیکه اکنون پهپادها همه چیز را تغییر داده اند زیرا در حال حاضر بزهکاران از آنها برای دزدی استفاده می کنند.
وی می گوید اکنون دزدان از پهبادها استفاده می کنند تا ببینند چراغ های کدام خانه خاموش است یا کدام پنجره باز است، همسایه بغلی به چه کاری مشغول است و یا حتی به افراد درون زندان ها مواد مخدر منتقل کنند.
به گزارش ایرنا یک مقام پلیس انگلستان در این باره گفت: با افزایش استفاده از پهپادها وگسترش آگاهی عمومی از نحوه عملکرد و اهداف به کار گیری آنها، مردم نسبت به حفظ حقوق خود حساس تر شده و بنابراین بیشتر به پلیس مراجعه می کنند که این خود توسعه عملکرد نیروی های انتظامی در این حوزه را می طلبد.

  • ۹۶/۰۱/۱۴

پهپاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">