ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چین تاکید کرد که آمریکا نمی تواند و حق ندارد بر اساس مقررات داخلی خود علیه شرکت های چینی تحریم اعمال کند.

به گزارش ایرنا، «سون جی ون» سخنگوی وزارت بازرگانی چین با اشاره به اینکه آمریکا علیه شرکت مخابراتی «زد تی ای» این کشور تحریم هایی را اعمال کرده و جریمه هایی در نظر گرفته است، گفت: چین این اقدامات را قابل قبول نمی داند.
او که روز جمعه و در حاشیه اجلاس سالانه کنگره ملی خلق چین سخن می گفت، اظهار داشت پکن از واشنگتن می خواهد با مسایلی که در روابط دو کشور رخ می دهد به درستی برخورد کند.
«سون» یادآور شد: همواره اعلام کرده ایم که آمریکا حق ندارد بر مبنای قوانین داخلی خود شرکت های چینی را تحریم کند چرا که شرکت های چینی تابع مقررات داخلی هستند و پکن بر اساس این قوانین و مقررات به وضعیت آنها رسیدگی می کند.
وی از واشنگتن خواست بجای چنین تحرکاتی برای پیشبرد سالم مناسبات تلاش کند و با تحریم و اقدامات نادرست خود بیشتر از این به روابط دو کشور آسیب نزند.
این در شرایطی است که بر اساس گزارش تارنمای «یی سی» چین، آمریکا می گوید که شرکت بزرگ مخابراتی «زد تی ای» با فروش تجهیزات مخابراتی به برخی کشورها، از مقررات آمریکا تخطی کرده که البته پکن اینها را اتهاماتی بی اساس خوانده است.
مقام وزارت بازرگانی چین همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد که شرکت های این کشور بر اساس ضوابط و قوانین داخلی فعالیت های خود را انجام می دهند و از جریمه ۸۹۲ میلیون دلاری در نظر گرفته شده برای «زد تی ای» از سوی آمریکا به شدت انتقاد کرد.
«زد تی ای» از شرکت های بزرگ مخابراتی چین در آمریکا ۱۴ اداره و شش مرکز تحقیقاتی دارد و از میان ۳۵۰ کارمند آن ۸۰ درصد آمریکایی هستند.

  • ۹۵/۱۲/۲۰

ZTE

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">