ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیامک لاتین از اول تیر گران می شود

| چهارشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۱:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

به گفته‌ی معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار، تعرفه‌ی پیامک لاتین از اول تیرماه سال جاری افزایش می‌یابد.

محمدمهدی عطوفی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: طبق ابلاغیه‌ای که صادر شده، پیامک‌های فارسی ازاواخر اسفندماه سال 86 به مبلغ 89 ریال محاسبه می‌شود و افزایش تعرفه‌ی پیامک‌های لاتین که از میزان 142 ریال به 222 ریال افزایش یافته از تاریخ یکم تیرماه سال جاری اجرایی خواهد شد.

وی درباره تفاوت حجم کاراکتر در پیامک‌های لاتین و فارسی و راهکار جبران آن یادآور شد: حدود 70 کاراکتر در پیامک فارسی مبادله می‌شود که این میزان در پیامک لاتین 160 کاراکتر است؛ البته بحث افزایش کاراکتر پیامک فارسی از70 کاراکتر به 160 کاراکتر با پیاده سازی نرم‌افزار پیامک فارسی حل خواهد شد که مشترکان در صورت استفاده از نرم افزار مذکور می‌توانند با هر پیامک فارسی معادل 160 کاراکتر را ارسال کنند.

معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار خاطر نشان کرد: افزایش نرخ پیامک لاتین تقریبا با چهار ماه تاخیر از ابلاغ این موضوع اجرا می‌شود.

موضوع تغییر تعرفه‌ی ارسال پیامک اواخر سال گذشته و از سوی وزیر اراتباطات و فن‌آوری اطلاعات اعلام و گفته شد که بر اساس مصوبه‌ی دولت و به‌منظور فرهنگ‌سازی و بسط و گسترش خط و زبان فارسی، نرخ پیامک فارسی به 89 ریال کاهش یافت، همچنین تعرفه‌ی پیامک‌هایی که به‌صورت لاتین ارسال می‌شوند تا تیرماه 87 با قیمت کنونی 146 ریال محاسبه و پس از آن، 222 ریال محاسبه خواهد شد.

به گفته‌ی محمد سلیمانی دولت به موضوع پیامک با دید فرهنگی نگاه کرد تا بتواند اثرات مخرب فرهنگی که به واسطه ورود هر تکنولوژی امکان بروز پیدا می‌کند را مرتفع کند.

  • ۸۷/۰۲/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">