ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیامک ناموفق و صورتحساب موفق!

| چهارشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۸۶، ۰۵:۰۹ ب.ظ | ۱ نظر

کورش شمس - مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار روز گذشته در حالی از دریافت هزینه پیامک های ناموفق خبر داد که حدود یک ماه پیش اعلام کرده بود که بابت پیامک های به مقصد نرسیده ، هزینه ای دریافت نخواهد شد.

البته وی در نشست خود با خبرنگاران تاکید کرده است که اگر اشکال عدم ارسال پیامک از شبکه باشد ،مشمول هزینه نمی شود و در غیر این صورت محاسبه خواهد شد.

با این وجود وحید صدوقی توضیح شفافی نداد که چگونه می توان دلیل اصلی ارسال نشدن پیامک های ناموفق را در هنگام محاسبه صورتحساب تشخیص داد و بر اساس آن قبض صادر کرد؟

از سویی اظهارات مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ، این پرسش را به ذهن متبادر می کند که براساس کدام گزارش مشخص شده است که علت حدود 20 درصد پیامک های ناموفق ، پرشدن حافظه گوشی مشترکان یا در دسترس نبودن آنها است که وی از آنها به عنوان دلایل اصلی ارسال نشدن پیامک ها نام برد.

در نتیجه براساس آنچه که صدوقی گفته است حدود 80درصد از پیامک های ناموفق ناشی از مشکلات شبکه است . اما،واقعیت این است که ، هیچ ملاک و معیار مشخصی وجود ندارد تا مردم بدانند که کدام پیامک به علت مشکل شبکه ارسال نشده و کدام مورد ناشی از رفتار مشترک بوده است.

به عبارت روشن تر ، اگر این اپراتور ،هزینه 80 درصد باقی مانده از پیامک های به مقصد نرسیده را نیز از مشترکان دریافت کند، به هیچ عنوان قابل تشخیص نیست و این چیزی است که به افزایش بی اعتمای مشترکان نسبت به همراه اول و نحوه محاسبه صورتحساب آن، دامن می زند.

براساس آمارهای رسمی این شرکت ، از ابتدای راه اندازی سرویس پیام کوتاه که اوایل سال 81 بود ،تا مرداد ماه امسال مشترکان همراه اول هرینه ای بالغ بر 320 میلیارد ریال بابت هزینه های ناموفق پرداخته اند . با این وجود مشخص نیست که این رقم بابت همان 20 درصدی است که به گفته مقامات این شرکت به مقصد نرسیده اند یا فقط هزینه پیامک های ناموفقی است که علت آن رفتار مشترکان بوده است؟

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار همچنین در خصوص کاهش تعرفه پیام کوتاه فارسی و افزایش پیام کوتاه لاتین تاکید کرده است که اجرای این تعرفه برای تمامی اپراتورها الزامی است.

با این وجود ، این سئوال بی پاسخ می ماند که پیشنهاد این مصوبه را کدام دستگاه یا شرکت به هیات دولت ارائه کرده است؟ به عبارت دیگر باید پرسید که کدام اپراتور از این مصوبه،سود می برد ؟

آیا این الزام که صرفا به زیان مشترکان تلفن همراه خواهد بود به این دلیل تصویب و ابلاغ شده است که اپراتور اول مزیت رقابتی خود را در بازار از دست ندهد یا هدف آن حمایت از خط و زبان فارسی است ؟
منبع : موبنا

  • ۸۶/۱۲/۲۲

نظرات  (۱)

vaghean ke maskharast afzayeshe gheymate smse english va kaheshe smse farsi maskhare tar az oon ham hazineye payamaye naresidast {...}

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">