ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیام روز جهانی مخابرات

| سه شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۸، ۰۳:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

دکترحمدون توره، دبیرکل اتحادیه بین‌المللی مخابرات به مناسبت 17 مه 2009 روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعات پیام داد.

به گزارش ایلنا در این پیام آمده است: فضای سایبر، مهد کودکی برای رشد فکری و گسترش افق‏های کودکان است، اینترنت چشمه‏ دانش و اطلاعات در عصر دیجیتالی و بستر پرورش دیدگاه‏های تازه و ابتکارهای نو است.

اینترنت انبانی از تمام شگفتی‏ها و خوشی‏های جهان مجازی سرگرمی‏ها است که انسان می‏تواند با تلنگر انگشتی، و با سهولتی که به جادو پهلو می‏زند، به گونه‏ای شعبده‏وار به هر آن چه که به ذهنش می‏رسد، دست یابد، در فهرست انتخاب آن، آمیزه‏ای بی‏کران از فرهنگ‏ها، زبان‏ها، ادبیات، دانش و فناوری، موسیقی و تئاتر، بازی و ورزش و بسیاری چیزهای دیگر عرضه شده است.

اما فضای اینترنت چالش‏هایی هم دارد، کودکان و نوجوانان هنگامی که به فراخنای جهان اینترنت پا می‏گذارند، به گشت و گذار در اینترنت که می‏پردازند، درون‏مایه دانش‏نامه‌وار آن را می‏نوشند، به مجموعه فیلم‏های درون اینترنت که دسترسی پیدا می‏کنند، به گپ‏سراهای اینترنتی که سر می‏زنند و پیوندهای اجتماعی که برقرار می‏کنند، در معرض خطر عناصری از اجتماع قرار می‏گیرند که در جهان واقعی از آنان پرهیز می‏کنیم.

سه چهارم کودکان حاضرند در قبال دریافت کالا و خدمات درباره‏ خودشان و خانواده‏اشان اطلاعات بدهند و سالانه یک پنجم آنها طعمه‏ متجاوزان و کودک‏بازان می‏شوند.

روشن است که پاسداری از کودکان در فضای اینترنت وظیفه‏ ما است.به همین دلیل است که در اتحادیه‏ بین‏المللی مخابرات، طرح حفاظت برخط از کودکان

(COP)را در دستور کار جهانی امنیت اینترنت قرار داده‏ایم.

این کار در راستای الزام ما برای تقویت امنیت اینترنت و پی‏ریزی اینترنت ایمن و امن برای نسل‏های آینده قرار دارد، این موضوع را در اتحادیه‏ بین‏المللی مخابرات خیلی جدی گرفته‏ایم و شعار امسال روز جهانی مخابرات و جامعه‏ی اطلاعات، پاسداری از کودکان در فضای سایبر است.این شعار نه تنها بر کارهای‏مان در آن روز، بل‌که در سراسر سال و آینده نیز اثر می‏گذارد.

اینترنت، برنامه‏های برخط و افزاره‏های همراه، که همگرایی فزاینده‏ای دارند، منابعی جهانی‏اند که باید گذاشت تا در راستای منافع همگانی شکوفا شوند، باید بکوشیم تا در اینترنت محیطی ایمن،بهداشتی و سازنده برای کودکان ایجاد شود.

باید از طریق وضع کردن قوانین ملی، تقویت ظرفیت‏سازی، افزایش آگاهی عمومی و تقویت مسؤولیت ملی در قبال اینترنت شبکه‏ای جهانی برای پاسداری برخط از کودکان ایجاد کنیم.

تنها آن‌گاه است که می‏توانیم بگوییم جامعه اطلاعات در دسترس همگان ایجاد کرده‏ایم و در آن به کرامت انسان ارج نهاده می‏شود و همگان(به ویژه کودکان) می‌توانند از فرصت‏های «فاوا» (فناوری اطلاعات و ارتباطات) بهره ببرند و به ترازهای بالاتری از رشد دست یابند.

با علم به این که عزم خود را جزم کرده‏ایم تا اینترنت را به فضایی ایمن برای کودکان تبدیل کنیم، تا تمام کودکان بتوانند از قابلیت‏های «فاوا» به طور کامل استفاده کنند و تمام شهروندان این کره‏ خاکی بتوانند از حق خود برای دسترسی به اطلاعات، استفاده از اطلاعات و ایجاد و تشریک اطلاعات استفاده کنند، روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعات در سال 2009 را گرامی می‏داریم.

بیاید تا برای پاسداری از کودکان در فضای اینترنت و پیشبرد حق مسلم‏شان برای دسترسی به اطلاعات و دانش، در محیطی امن و ایمن عزم خود را جزم کنیم.

  • ۸۸/۰۲/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">