ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا گفت: امروز شرایط به صورتی است که همه پایه‌های تحصیلی نیاز به دانش سایبری دارند. حتی به این موضوع هم فکر شده که موضوعاتی درسی در رابطه با دانش سایبری و سواد رسانه‌ای دانش آموزان تعریف و طراحی شود. این اهداف در همکاری‌های نزدیک ما با آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

سردار «وحید مجید» رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با تعاملاتی که در راستای سواد رسانه‌ای دانش آموزان با وزارت آموزش و پرورش دارند، گفت: ما در رابطه با افزایش دانش سایبری جامعه به طور کلی تلاش‌های زیادی کرده‌ایم. بدون افزایش این دانش در بین آحاد مردم، عملا کار خاصی در رابطه با مخاطرات فضای سایبر از ما ساخته نیست. ۷۰ درصد علت وقوع جرائم سایبری به دلیل‌عدم آگاهی افراد است. 

او افزود: خواه ناخواه در شرایط امروز، کودکان از جمله دانش آموزان وارد فضای سایبری شده‌اند. ما در رابطه با این اقشار حدود سه سال است که پویش کودکان سایبری را راه‌اندازی کرده‌ایم که پویشی در سطح ملی محسوب می‌شود و در بستر آن خطرات فضای سایبر، فرصت‌ها و کنترل والدین در این فضا بر فرزندان، تجربه‌های رسیدگی به جرائم سایبری را تبیین می‌کنیم. اولویت ما در این پویش، سواد اندوزی و آگاهی بخشی نسبت به فضای مجازی برای کودکان هستند. 

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا در ادامه تاکید کرد: شیوع کرونا موجب شد کودکان زودتر از استاندارهای لازم که در حوزه‌های علمی معتبر دنیا تعریف شده، به فضای مجازی وارد شوند. در حال حاضر اگر برنامه‌های صدا و سیما را رصد کنید، می‌توانید نشانه‌هایی از اقدامات پلیس فتا در راستای افزایش دانش سایبری را ببینید. 

سردار مجید در مورد پایه‌های تحصیلی که بیشترین نیاز به همکاری با پلیس فتا در آن مقطع احساس می‌شود، گفت: امروز شرایط به صورتی است که همه پایه‌های تحصیلی نیاز به دانش سایبری دارند. حتی به این موضوع هم فکر شده که موارد درسی در رابطه با دانش سایبری و سواد رسانه‌ای دانش آموزان تعریف و طراحی شود. این اهداف در همکاری‌های نزدیک ما با آموزش و پرورش دنبال می‌شود که امیدواریم نتایج مثبتی داشته باشد. 

رئیس پلیس فتا فراجا در ادامه با اشاره به اهمیت کار پلیس در برگزاری کنکوری سالم و امن نیز بیان کرد: آزمون سراسری در ایران یک رویداد ملی و علمی محسوب می‌شود و طرح عملیاتی را برای هر استان اعلام کرده‌ایم و پلیس فتا در همه استان‌های کشور تحت هدایت و نظارت ستادی پلیس فتا فراجا برای نوبت دوم کنکور آمادگی دارند و تا به حال جلسات متعددی در همین رابطه داشته‌ایم.

  • ۰۲/۰۳/۲۱

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">