ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: براساس مصوبه نمایندگان در لایحه برنامه پنجم تا پایان این برنامه دست کم 60 درصد خانوارهای ایرانی به اینترنت دسترسی پیدا خواهند کرد.

موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با فارس، در مورد مصوبات کمیسیون تلفیق در روز شنبه 12 تیرماه گفت: مباحث سیاسی، دفاعی، امنیتی در صبح و مباحث صنعت، اینترنت و اینترانت در نوبت عصر مورد بررسی و تصویب نمایندگان قرار گرفت.

نماینده بجنورد در مجلس افزود: توسعه زیر ساخت‌ها و اتصال همه دستگاه‌ها و نهادها به شبکه ملی اینترانت و الزام دستگاه‌ها و سازمان‌ها به این که اطلاعات خود را در شبکه اینترانت قرار دهند و تا پایان سال دوم برنامه همه خدمات دستگاه‌های دولتی از طریق اینترنت ارائه شود، به تصویب نمایندگان رسید.

وی افزود: گرچه این تکلیف در قانون مدیریت خدمات کشوری نیز آمده بود، ولی در این زمینه کاری نشده و همه دستگاه‌ها طبق مصوبه تلفیق در برنامه پنجم موظف خواهند شد، همه داده‌ها و خدمات خود را روی شبکه اینترانت قرار داده و پهنای باند اینترنت در کشور بیشتر شود.

ثروتی افزود: باید تا پایان برنامه پنجم دست کم 60 درصد خانوارهای ایرانی به اینترنت دسترسی داشته باشند.

وی افزود: همچنین دانشگاه‌ها موظف شدند، اطلاعات علمی و دانشگاهی خود را در شبکه مستقلی در وزارت علوم درج کنند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس تصریح کرد: اگر دولت همان گونه که در قانون مدیریت خدمات کشوری ملزم به ارائه خدمات اینترنتی شده بود، در برنامه پنجم نیز آن را اجرا نکند، هیچ تضمینی وجود ندارد، در حالی که به صورت قانونی باید این خدمات را برای راحتی مردم انجام دهد و این در راستای تحقق دولت الکترونیک دنبال می‌شود.

نماینده بجنورد افزود: در مبحث سیاسی - امنیتی برنامه پنجم بر روی پدافند غیر عامل تأکید شد و نحوه عملکرد دستگاه‌های مختلف مانند بسیج و مسائل فرهنگی، گسترش فعالیت‌های بسیج، راهیان نور، بسیج سازندگی، طرح هجرت و سایر طرح‌های بسیج تقویت شوند.

وی افزود: طرح بسیج سازندگی برای فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و عمرانی استفاده خواهد شد.

ثروتی تصریح کرد: روز شنبه حدود 20 ماده از لایحه برنامه پنجم تصویب شد و نمایندگان دولت نیز حضور داشتند و همکاری مناسبی بین نمایندگان دولت و مجلس وجود داشت.

ثروتی افزود: البته قبل از رسیدگی به لایحه در صحن کمیسیون تلفیق کارگروه‌هایی متشکل از کمیسیون مربوطه، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌ها، دولت، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشکیل، نواقص طرح‌ها برطرف می‌شود و وقتی به توافق رسیدند، در کمیسیون تلفیق گرچه موافق و مخالف صحبت می‌کند، اما براساس همان توافق کارگروه معمولا رای می‌دهند.

وی افزود: روزهای قبل کارگروه دفاعی امنیتی تشکیل شد و در روز شنبه کارگروه فناوری، مخابرات و صنایع جلسه داشت و نتیجه آن در تلفیق به تصویب رسید.

عضو کمیسیون تلفیق افزود: همچنین کمیته هیدروکربوری جزء مصوبات مربوط به نفت است که در کارگروه آن قبلا در کمیسیون بودجه مورد تصویب قرار گرفته، ولی هنوز در لایحه برنامه پنجم به بخش نفت نرسیده است.

ثروتی تأکید کرد: مباحث فرهنگی، نظارت، ارزیابی، آموزش و تحقیقات و سیاسی - دفاعی و امنیتی تمام شده و بحث صنایع تازه شروع شده است.

ثروتی گفت: کارگروه بهداشت و بقیه کارگروه ها نیز در حال کار هستند، مانند کارگروه کشاورزی، اقتصاد در حال بررسی مباحث است.

وی گفت: هر کدام از بخش‌های حوزه فناوری حدود 10فصل داشت که بررسی شد و به تصویب رسید و جلسه بعدی کمیسیون تلفیق یکشنبه 13 تیرماه از ساعت 14خواهد بود.

  • ۸۹/۰۴/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">