ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیش بینی سال پر رونق برای IT

| چهارشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۸۵، ۰۴:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

مخبر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقدامات انجام شده و وضعیت مناسب زیربناهای لازم، تاکید کرد: انتظار سال پررونقی را در بخش ICT کشورمان داریم.

به گزارش سیتنا محمد مهدی مفتح، در ارزیابی خود از دورنمای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 86، اظهار داشت: با توجه به رشد تکنولوژی در دنیا و ورود مناسب آن به ایران، تقریبا متناسب با آخرین سطوح تکنولوژی، قابلیت استفاده از تکنولوژی‌های مخابراتی و فناوری‌های اطلاعات روز دنیا را داریم.

مفتح، گفت: از سویی، بخش خصوصی نیز به میزان نسبتا قابل ملاحظه‌ای، در مقایسه با بخش‌های دیگر، در زمینه مخابرات و فناوری اطلاعات فعال است و در مجموع، زمینه و بستر مناسبی برای شکوفایی بیشتر وجود دارد.

مخبر کمیسیون تلفیق، در ارزیابی خود از حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 85، خاطرنشان کرد: با وجود برخی کمبودها، در مجموع فعالیت‌ها مناسب و موفقیت‌آمیز بوده و معدل و سرجمع کار خوب است.

کمیسیون تلفیق با پیشنهاد تخصیص هزار و 170 میلیارد ریال جهت هزینه‌های جاری و عمرانی سازمان‌های فضایی و تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت پست موافقت کرده است.

کمیسیون تلفیق همچنین ضمن موافقت با پیشنهاد دولت در لایحه بودجه، در خصوص توسعه و ارتقای بخش IT، تصویب کرده که مبلغ 400 میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات (با تایید مجمع عمومی) به صورت وجوه اداره شده جهت پروژه‌های بخش‌ فناوری اطلاعات هزینه شود.

با این حال، در حالی که اعضای کمیسیون صنایع و مجلس، به عنوان کمیسیون تخصصی، با افزایش تخصیص مبلغ 33 میلیارد تومان جهت بخش فناوری اطلاعات موافقت خود را اعلام کردند، کمیسیون تلفیق بودجه، آن را رد کرده است.

  • ۸۵/۱۲/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">