ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چالش‌های دورکاری کارمندان در شهرداری تهران

| دوشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۸، ۰۲:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در رابطه با چگونگی دورکاری کارمنان شهرداری تهران در پی مقابله با کرونا ویروس توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش برنا؛ محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در رابطه با امکان دورکاری کارکنان شهرداری تهران و تعطیلی ادارات مشکوک به کرونا گفت: از ابتدای هفته آماده سازی برای دور کاری را انجام داده ایم. امکان دور کاری همیشه بوده اما در حال حاضر در حال افزایش ظرفیت هستیم.
او افزود: مشکلی در خصوص ظرفیت نداریم و هر تعدادی باشد پوشش می دهیم. بناست کمیته ای با مشارکت منابع انسانی تشکیل شود. در این رابطه بیشتر بحث تصمیمات مطرح است که افراد تا چه سطوحی این دسترسی را داشته باشند.
فرجود خاطرنشان کرد: از نظر امنیتی مشکلی نیست و سطح دسترسی ها کنترل می شود. افراد همان دسترسی که از سر کار دارند تحت شرایطی در منزل می توانند داشته باشند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر تعداد محدودی در شهرداری تهران دور کار هستند، افزود: اما به مرور ممکن است افزایش پیدا کند. مشکل ظرفیت نداریم.
او در رابطه با احتمال دورکاری کارکنان منطقه 13 گفت: درخواست داشته ایم و امروز گفتند که می توانند درخواست دورکاری بدهند. درخواست ها که بیاید برایشان دسترسی ایجاد خواهیم کرد.
فرجود در پاسخ به این سوال که چه تعداد اقدام به دورکاری خواهند کرد، بیان کرد: در رابطه با تعدادی که احتمال دورکار شوند اطلاعات ندارم.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران افزود: سرعت دسترسی افراد هم به اینترنت منزل بستگی دارد. یکسری دسترسی ها را باید ایجاد کنیم. حالت وی پی ان مانند باید ایجاد کنیم که از خارج شهرداری، شبکه داخلی را می بینند. سرورهایی که وی پی ان درست می کنند باید افزایش پیدا کنند.
او ادامه داد: سیاست هایی اعمال می شود و شاید همه چیز دسترسی نداشته باشند و سرویس های حجیم کنترل می شود.
فرجود در پایان تصریح کرد: فرد، مسئول کنترل دسترسی هاست. اگر اتفاقی رخ بدهد فرد مسئول است. در حال حاضر هم می تواند این اتفاق رخ بدهد. دسترسی که فرد در حال حاضر در محیط کار دارد در آنجا هم دارد. اما سطح دسترسی اش در دورکاری مطرح است که کارگروه تشخیص می دهد فردی که دورکاری می رود تا چه سطحی باید دسترسی داشته باشد.

  • ۹۸/۱۲/۰۵

شهرداری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">