ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چرا سیم کارت های می سوزند؟

| جمعه, ۹ مهر ۱۳۸۹، ۰۳:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

جنانجه کاربران 10 بار پین کدخود را به طور متوالی اشتباه در گوشی تلفن همراه وارد کنند سیمکارت بلوکه شده و غیر قابل استفاده خواهد شد.

به گزارش موبنا سیمکارت تلفن همراه به دلایل مختلف ممکن است دچار اشکال شده و از حالت سرویس دهی خارج شود .

در صورتیکه مشترک سه بار متوالی پین کد خود را اشتباه وارد کند سیمکارت خواهد سوخت، این درحالیست که اگر پین کد10 بار اشتباه وارد شود سیمکارت بلوکه شده و غیرقابل استفاده می شود.

همچنین در صورت عدم پرداخت قبض توسط مشترک و یا دریافت شکایت ارتباط سیمکارت از مرکزHLR قطع خواهد شد و دراین شرایط پیغام " شماره گیری برای شما مقدور نیست" پخش می شود.

پرشدن شمارنده سیمکارت، از دیگر دلایل سوختن سیمکارت است. در برخی از سیمکارت ها به دلایل امنیتی شمارنده ای وجود دارد که پس از چند سال استفاده، ممکن است شمارنده پرشده و سیمکارت در شبکه به روز نشود در این شرایط مشترک باید اقدام به تعویض سیمکارت خود کند.

عدم انطباق با گوشی، همچنین باعث سوختن سیمکارت می شود. دراین شرایط ممکن است سیمکارت به دلیل تنوع گوشی ها و رشد سریع تکنولوژی ساخت گوشی، با برخی از گوشی ها به درستی کار نکند.

گفته می شود در حالت سوختن سیمکارت به دلیل قدیمی بودن آن، تماس گیرنده با پیغام " دستگاه مورد نظر خاموش است " مواجه می شود که این مساله ارتباطی به شماره کدهای قدیمی ندارد.

این درحالیست که مسولان شرکت ارتباطات سیار ایران دلایلی چون حرارت، امواج، ضربه، تغییرات ولتاژ و اشتباه قرار دادن سیمکارت و نیز ارسال بیش از حد پیامهای کوتاه یا افزایش تعداد تماسهای ورودی وخروجی رانیز در سوختن سیمکارت های تلفن همراه بی ارتباط نمی دانند و معتقدند سیمکارت کالای مصرفی و دارای تاریخ مصرف معینی است و برهمین اساس نمی توان عمر استانداردی را برای آن تعریف و مشخص کرد.

چندی پیش مدیرکل امور مشترکان شرکت ارتباطات سیارایران از خدمات رایگان آزمایش و تعویض سیمکارتهای قدیمی مشترکان همراه اول در تمامی دفاتر خدمات ارتباطی کشور خبر داد و گفت: تا پیش از این، خدمات آزمایش سیمکارتهای قدیمی تنها در مراکز تلفن ثابت استان تهران انجام می شد.

درشرایط کنونی بیش از 53 میلیون مشترک فعال در شبکه تلفن همراه کشور وجود دارد.

  • ۸۹/۰۷/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">