ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چشم و هم چشمی سیب و پنجره

| يكشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

مت واینبرگر* - عجیب است که هر دو شرکت اپل و مایکروسافت دوست دارند بتوانند محصولاتی شبیه دیگری ارایه کنند. اما هر کدام برای رسیدن به این هدف، مسیر متفاوتی را طی می کنند. از اپل شروع کنیم. این شرکت با داشتن اپ استور، محبوب ترین و پردرآمد ترین پلات فرم را برای توسعه دهندگان ارایه می دهد. اما در عین حال با آی پد پروی 5/10 اینچی و نیز سیستم عامل جدید iOS 11 دوست دارد ویژگی هایی ارایه کند که تبلت هایش را بیشتر شبیه PCهای ویندوزی کند.
در آن سو مایکروسافت، بیش از پنج سال است که خط تولید سرفیس را راه انداخته؛ محصولی که هم می خواهد مک باشد و هم ویژگی های آی پد را داشته باشد. مایکروسافت با سیستم عامل ویندوز 10 S خود، در نظر دارد که یک ویندوز استور، شبیه به اپ استور داشته باشد.
به نظر می رسد که هدف نهایی هر دو شرکت یک چیز است: اینکه پلات فرم انتخابی برای آدم های خلاق باشند و در این مسیر هر کدام از این شرکت ها آنقدر نگران برتری ها و ویژگی های حریف هستند که به صورت معناداری در محصولات خود ویژگی های رقیب را راه داده اند.
اپل بارها گفته است که دوست دارد آی پد را تبدیل به آینده رایانش کند. یعنی دوست دارد تبلت سبک و باکیفیتش فقط برای مصرف محتوا استفاده نشود، بلکه برای کارهای سنگین تر مثل محتواسازی، نویسندگی و اجرای کارهای اداری یا پژوهشی مورد استفاده قرار بگیرد. آی پد پرو هم دقیقا برای رسیدن به این هدف عرضه شد. اما مشکل تا به امروز این بوده که واقعا با آی پد نمی شد خیلی از کارهای مک یا پی سی را  کرد. مثلا چندعملکردی و جابه جایی فایل بین اپ های مختلف در آی پد خیلی مشکل بوده است. 
در آن سو هم مایکروسافتی داریم که همیشه از اینکه نمی توانست محصولات سخت افزاری محبوبی بسازد که به عالی ترین شیوه ممکن سیستم عاملش را اجرا کنند، ناراحت بوده و با محصول هیبریدی سرفیس تلاش کرد که یک تبلت/لپ تاپ ویندوزی پیشرفته و دلخواه ارایه دهد. 
در کل می توان گفت که تلاش مایکروسافت و اپل، مسلما فاصله بین تبلت و لپ تاپ را کم خواهد کرد. نتیجه نهایی این دو شرکت برای کپی کردن هم باعث خواهد شد که ما PC های نزدیک تر به آی پد و آی پدهای نزدیک تر به PC را داشته باشیم.
*خبرنگار بیزینس اینسایدر (منبع:فناوران)

  • ۹۶/۰۳/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">