ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چهاردهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران 20 و 21 اسفندماه سال جاری در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

به گزارش (ایسنا)، حسین پدرام - دبیر کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران - با بیان این که در سال گذشته برای این کنفرانس مقالاتی از کشورهای آمریکا، ‌انگلستان،‌ کانادا،‌ مالزی،‌ پاکستان و عراق داشتیم اظهار کرد: در این کنفرانس اکثر شرکت‌کنندگان سازمان‌های آکادمیک هستند اما هدف ما این نبوده بلکه هر کسی که کار پژوهشی انجام می‌دهد می‌تواند در کنفرانس حضور داشته باشد.

به گفته او متاسفانه در کشور ما کارهای پژوهشی معطوف به دانشگاه‌هاست و استقبال از این کنفرانس بیش‌تر از طرف دانشگاه‌ها بوده است و حدود 90 درصد از این مقالات نیز از طرف مراکز دانشگاهی ارسال شده است.

وی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های این کنفرانس را بررسی و نشان دادن عملکرد فعالیت‌ها و آخرین اقدامات انجام شده در زمینه‌ علم و کامپیوتر برشمرد و گفت: اقداماتی که در این زمینه انجام شده در این کنفرانس ارایه می‌شود و این مهم‌ترین شاخصی است که در کنفرانس مطرح خواهد شد.

پدرام با تاکید بر این که سعی شده داوری این کنفرانس دقیق و درست باشد خاطر نشان کرد: سطح علمی ‌این کنفرانس در جایگاه خوبی قرار دارد و حتی برخی از مقالات که برای این کنفرانس قبول نکردیم در کنفرانس‌های خارجی انتخاب شده‌اند.

همچنین احمد عبدالله‌زاده - دبیر کمیته علمی ‌این کنفرانس - با بیان این که امسال به دلیل حجم زیاد مقالات این کنفرانس در دو مرحله برگزار خواهد شد، گفت: در مرحله اول کنفرانس ملی در تاریخ بیستم و بیست و یکم اسفندماه و کنفرانس بین‌المللی نیز در نیمه اول تیرماه سال آینده برگزار می‌شود.

وی با بیان این که برای این کنفرانس بیش از 200 موسسه آموزشی مرتبط با این موضوع مقالات خود را ارایه می‌کنند گفت: تا به حال حدود 1300 مقاله ارسال شده و حدود پنج هزار محقق ایرانی در این کنفرانس شرکت کرده و بیش از 250 هزار نفر از اساتید دانشگاه‌های کشور مقالات را بررسی می‌کنند و برای ارائه مقالات محدودیتی وجود نداشته و از هر کشوری می‌توانند حضور داشته باشند.

او مهندسی نرم‌افزار، سیستم‌های هوشمند و محاسبات نرم، شبکه‌های کامپیوتری و سیستم‌های توزیعی، سیستم‌های دیجیتال و مباحث مرتبط به فن‌آوری اطلاعات با تاکید بر شهر الکترونیکی را از جمله محورهای این کنفرانس ذکر کرد.

وی گفت: بخش ملی این کنفرانس که امسال از بخش بین‌المللی جداگانه برگزار خواهد شد به عنوان سمپوزیوم مطرح شده و دارای استقلال بیش‌تری درباره‌ی مقالات است؛ از سویی در این کنفرانس ملی همه‌ محورها در تعامل با هم قرار دارند اما در کنفرانس بین‌المللی همه موضوعات به صورت جداگانه خواهد بود.
عبدالله‌زاده یادآور شد:‌ کنفرانس‌های علمی‌ مشخصاتی دارد که در این کنفرانس رعایت می‌شود و کارهای تحقیقاتی در آن ارایه خواهد شد.

او ارتقاء سطح پژوهش در داخل کشور، ‌آشنایی دانشجویان و محققان با مسائل پژوهشی نو و به روز جهان را از جمله اهداف برگزاری این کنفرانس دانست و تصریح کرد: بسیاری از مدعوین ما محققان و دانشجویان خارج از تهران هستند بنابراین سعی کردیم زمان برگزاری کنفرانس را از سه روز به دو روز کاهش داده و به صورت فشرده برگزار کنیم تا مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید.

وی خاطر نشان کرد: در کنار این کنفرانس نمایشگاهی وجود خواهد داشت و صاحبان صنعت انفورماتیک کشور می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و خود را معرفی کنند. همچنین از مقالات برتر در این نمایشگاه قدردانی خواهد شد و چند مقاله برگزیده انتخاب می‌شوند.

  • ۸۷/۱۲/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">