ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چینی‌ها یک جایگزین برای Ram ساختند

| شنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۷، ۰۴:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

محققان چینی نوع جدیدی از حافظه کامپیوتری را ابداع کردند که امکان تعیین مدت زمان نگهداری اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می دهد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، حافظه ROM یا Read only memory امکان ذخیره دائمی اطلاعات و راه اندازی صحیح گوشی هوشمند و کامپیوتر را فراهم می کند؛ در حالی که حافظه RAM یا Random access memory امکان ذخیره موقت اطلاعات و راه اندازی برنامه های مختلف را از طریق دسترسی سریع به این اطلاعات در اختیار می گذارد.
این دو نوع حافظه مکمل یکدیگرند. یکی از آنها اطلاعات موقت و دیگری اطلاعات دائمی را در خود ذخیره می کنند تا در زمان نیاز مورد استفاده قرار گیرند. اما گاهی عدم یکپارچگی این دو نوع حافظه مشکلاتی را برای کاربران فراهم می کند. برای نمونه اگر پیش از ذخیره اطلاعات یک سند در حافظه ROM، کامپیوتر را خاموش کنید، با وجود این که سند در حافظه RAM ذخیره شده، به دلیل ماهیت موقت این نوع حافظه، اطلاعات پس از خاموش شدن کامپیوتر از بین می رود.
این حافظه جدید، بهترین ویژگی های دو نوع حافظه RAM و ROM را به طور همزمان در اختیار می گذارد. برای نمونه با استفاده از این حافظه می توان اطلاعات را برای مدت سه روز روی یک دیسک ذخیره کرد تا پس از انقضای مدت، اطلاعات به طور خودکار پاک شوند. این فناوری جدیدی موجب افزایش امنیت اطلاعات شده و امکان ساخت درایوهای فلش سفارشی را فراهم می کند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Nanotechnology منتشر شده است.

  • ۹۷/۰۱/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">