ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون فنی دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی کشور گفت: کارگاه آموزشی "از ژنو تا تونس" تا یک ماه آینده برگزار خواهد شد.
فاز اول اجلاس سران جامعه جهانی اطلاعات در سال ‪ ۲۰۰۳‬در ژنو و فاز دوم آن از ‪ ۲۵‬تا ‪ ۲۸‬آبان ماه سال جاری (نوامبر ‪ (۲۰۰۵‬در تونس برگزار شد.
"خسرو سلجوقی" در گفت و گو با خبرنگار حوزه آی تی ایرنا افزود: در این کارگاه قرار است اعضایی که به عنوان هیات علمی و فرهنگی از کشورمان در مرحله دوم اجلاس جامعه جهانی اطلاعات (‪ (WSIS‬در تونس شرکت کرده بودند برداشت‌ها و تجریبات خود را به جامعه ارایه دهند.
وی ادامه داد: در این کارگاه انتقال تجربیات از حضور در اجلاس تونس انجام می‌شود و اینکه چگونه می‌توان به آن هدفی که در برنامه عمل آمده، دسترسی پیدا کرد، نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی در مورد اجلاس جامعه جهانی اطلاعات (‪ (WSIS‬تونس اظهار داشت: مهمترین هدف برگزاری اینگونه اجلاس‌ها برقراری تعامل بین کشورها، سازمان‌ها و افراد و شرکت‌کنندگان مختلف است که هر کدام از دیدگاه خود و اهداف سازمانی مبادرت به کسب تجربه، تبادل دانش و تجربه کنند.
سلجوقی افزود: حداقل چیزی که از اجلاس تونس برای کشور ما اتفاق افتاد، این بود که با برپایی غرفه ایران در نمایشگاه جانبی اجلاس تونس توانستیم مجموعه فعالیت‌ها به ویژه در حوزه دین که استقبال‌کننده بسیاری داشت، را ارایه کنیم.
معاون فنی دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی ادامه داد: یکی از غرفه های شلوغ نمایشگاه در اجلاس جامعه اطلاعاتی تونس متعلق به ایران بود و برای بازدیدکننده‌ها جالب بود که بدانند در این غرفه چه می‌گذرد.
وی در مورد فعالیت پس از اجلاس تونس، کمیسیون ملی ‪WSIS‬در کشور ، تصریح کرد: این کمیسیون نباید تعطیل شده و باید فعال تر از گذشته به کار خود ادامه دهد.
سلجوقی افزود: یکی از وظایف کمیوسن ملی ‪ WSIS‬این است که نتیجه گزارش از پیشرفت و کنترل کار را ارایه دهد زیرا "کشورها ملزمند که مصوبات اجلاس تونس را تا سال ‪ ۲۰۱۵‬میلادی عملی کنند."

  • ۸۴/۰۹/۰۶

نظرات  (۱)

  • مریم کامرانی
  • اطفأ نحوه ثبت نام و زمان برگزاری را اعلام نمایید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">