ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کارگزاری فارابی: هک نشده‌ایم

| شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۰۵:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

روز گذشته در فضای مجازی اعلام شد که یک هکر ادعا کرده کل بانک اطلاعات کارگزاری فارابی را به قیمت ۳ بیت کوین برای فروش گذاشته است. متعاقب این موضع کارگزاری فارابی یک اطلاعیه داد.

به گزارش آی‌تی آنالیز در این اطلاعیه آمده است:
به‌اطلاع می‌رساند خبری مبنی بر انتشار اطلاعات مشتریان کارگزاری فارابی در فضای مجازی منتشر شده که در توضیح آن موارد ذیل قابل ذکر است:

۱- شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات آنلاین به‌طور مستمر با انواع تهدید‌های امنیتی روبرو هستند. کارگزاری فارابی نیز در روزهای اخیر پس از دریافت یک ایمیل مشکوک با محتوای باج‌گیری سایبری، ضمن بالابردن سطح هشدار امنیتی در تمامی زیرساخت‌ها و سامانه‌های شرکت و بررسی تمام احتمالات موجود، اقدامات پیشگیرانه شامل «اسکن کامل برای پاکسازی بدافزارهای احتمالی و ایمن‌سازی شبکه داخلی و بازنشانی تمامی دسترسی‌ها»، «ایجاد محدودیت شدید بر روی تمامی سرورهای شرکت»، «بررسی و پاکسازی تمامی کدها و اسکریپت‌های مخرب» و «انتقال سرورها و فایل‌ها به سرور جدید و ایمن‌سازی شده» را در دستور کار قرار داد.

۲- بررسی‌ها نشان می‌دهد تصاویر اوراق هویتی منتشر شده در فضای مجازی، هیچ ارتباطی با مشتریان کارگزاری فارابی ندارد. اسامی برخی افراد نیز در اطلاعات ادعا شده دیده می‌شود که صرفاً مربوط به بخشی از پیامک‌های ارسالی کارگزاری توسط یکی از اپراتورهای ارسال انبوه پیامک است و ارتباطی با حساب کاربری سامانه معاملاتی کارگزاری فارابی (فارابیکسو) ندارد.

۳- هیچ‌کدام از مدیران و اعضای مجموعه کارگزاری فارابی پاسخی به باج‌گیری‌ها و ایمیل‌های تهدیدآمیز نداده‌اند. تنها درگاه پاسخ‌گویی کارگزاری فارابی کانال‌های ارتباطی رسمی این شرکت و رسانه‌های رسمی کشور است.

۴- پیگیری‌ها و اطلاع‌رسانی به نهادها و سازمان‌های ذیصلاح انجام شده و کارگزاری فارابی حق پیگیری حقوقی در خصوص شایعات منتشر شده را محفوظ می‌داند.

مشتریان بزرگترین سرمایه ما هستند و کارگزاری فارابی متعهد به حفظ امنیت و حریم خصوصی مشتریان است و در این خصوص اهتمام ویژه دارد.

  • ۹۹/۰۹/۲۲

امنیت سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">