ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کامپیوترهای بی‌مصرف، معدن طلا و نقره!

| يكشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۵، ۰۵:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

با توجه به حجم عظیم کامپیوترهای تولیدی در جهان و به تبع آن از رده خارج شدن بسیاری از این کامپیوترها، موبایل‌ها و ابزار الکترونیکی قدیمی، بازیافت کامپیوتر و قطعات کامپیوتری امروزه در تمام دنیا با جدیت پیگیری می‌شود. جالب است بدانید که حجم زباله‌های الکترونیکی تولیدشده توسط ایران بسیار بالاتر از سایر کشورهای دنیا است و حتی برخی آمارهای تاییدنشده از تولید چهار میلیون تن زباله الکترونیکی تاکنون در ایران حکایت دارد و این در حالی است که کل میزان زباله‌های الکترونیکی تولیدشده در دنیا چیزی حدود 40 میلیون تن برآورد می‌شود و این یعنی ما یک دهم کل زباله‌های الکترونیکی در سطح جهان را تولید می‌کنیم که در نوع خود آمار نگران‌کننده و تکان‌دهنده‌ای است. در تمام دنیا این‌طور معمول است که شرکت‌های خاصی وجود دارند که به بازیافت زباله‌های الکترونیکی می‌پردازند و مردم نیز زباله‌های خود را به قیمت‌های بعضا بالایی به این شرکت‌ها می‌فروشند، اما در ایران ما راه آسان‌تری برای راحت شدن از زباله‌های الکترونیکی پیدا کرده‌ایم که اگرچه سودی ندارد، اما به‌شدت در دسترس است: «سطل زباله».

 همان‌طور که می‌دانید، زباله‌های الکترونیکی قرن‌ها در طبیعت باقی‌مانده و تجزیه نمی‌شوند و علاوه بر این بسیاری از زباله‌های الکترونیکی دارای مقادیری از فلزات گرانبهایی مانند طلا و نقره هستند. برای مثال در لامپ‌تصویر‌های تلویزیون‌ها و در تلفن‌های رومیزی و ویدیو چند نوع فلز گرانبها به‌کار رفته است و البته در بیشتر مادربوردهای الکترونیکی و به‌خصوص در مادربوردهای موبایل‌ها هم طلا به‌کار رفته است. وزارت صنایع و معادن برای حل مشکل رو به وخامت زباله‌های الکترونیکی در کشور به‌دنبال استقرار شرکت‌های بازیافت قطعات الکترونیکی در شهرهای تهران و شیراز است. وزارت صنایع و معادن برای تشویق سرمایه‌گذاران در زمینه بازیافت زباله‌های الکترونیکی حتی اعلام کرده به کسانی که در این زمینه مایل به سرمایه‌گذاری هستند تسهیلات اعطا خواهد کرد و به علاوه به‌دلیل بکر بودن این حوزه بدون شک سرمایه‌گذاری در آن سود بالایی در پی خواهد داشت. پس اگر دنبال یک کسب‌و‌کار خوب هستید، به محیط زیست علاقه دارید و بدتان هم نمی‌آید از زباله طلا استخراج کنید، زمان را از دست ندهید و همین امروز سرمایه‌گذاری کنید.(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۵/۰۴/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">