ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کامپیوترها چگونه بازیافت می‌شوند؟

| دوشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

استفاده از محصولات الکترونیکی در طول دو دهه گذشته به طرز شگفت‌انگیزی افزایش پیدا کرده و موجب ایجاد تحولات عظیمی در نحوه برقراری ارتباطات و انتقال اطلاعات در جهان پیرامون ما شده است. همین افزایش تولید محصولات الکترونیکی و به تبع آن افزایش کامپیوترهای از رده خارج و بی‌استفاده موجب شده سازمان‌های حفاظت از محیط زیست در سراسر جهان تمام تلاش خود را به انجام آموزش‌های مردمی برای بازیافت محصولات الکترونیکی به عموم مردم معطوف کنند.

در آمریکا هم‌اکنون خیلی از شرکت‌های سازنده کامپیوتر با احداث مراکزی ویژه، همچون موسسات بازیافتی به خرید محصولات الکترونیکی از رده خارج و کامپیوترهای بی‌استفاده از مردم اقدام می‌کنند. امروزه همچنین تعداد زیادی از کارخانه‌های بازیافت استاندارد نیز به‌وجود آمده‌اند که می‌توانند با استفاده از روش‌های امن و بی‌خطر محصولات الکترونیکی از رده خارج را بازیافت کرده و از آسیب رساندن آنها به محیط زیست جلوگیری کنند.

از آنجایی که این نوع از محصولات برای طبیعت به‌شدت مضر هستند و در طبیعت بازیافت نمی‌شوند، نباید همراه زباله‌های معمولی دور انداخته شوند. جالب است بدانید که محصولات الکترونیکی علاوه بر غیرقابل بازیافت بودنشان در طبیعت، به‌راحتی می‌توانند در ترکیبات شیمیایی با آب ترکیبات سمی تولید کرده و مسمومیت‌های خطرناک را وارد آب رودخانه‌های طبیعی کنند.

به گزارش عصر ارتباط در حال حاضر در بیشتر ایالت‌های آمریکا ریختن زباله‌های الکترونیکی در زباله‌دان عادی یا زمین‌های طبیعی جرم تلقی می‌شود و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

در ادامه چند سایت جهانی معتبر برای خرید محصولات الکترونیکی بی‌استفاده یا بازیافت آنها به شما معرفی می‌کنیم.

EcoSquid- این سایت روش‌های گوناگونی برای بازیافت محصولات الکترونیکی، فروش مجدد آنها و البته روش‌هایی برای چگونگی به‌روز کردن دوباره آنها به شما معرفی می‌کند.

My Green Electronics- این سایت توسط جامعه مصرف‌کنندگان محصولات الکترونیکی آمریکا ایجاد شده و به شما پیشنهادهایی را برای استفاده دوباره از کامپیوترتان داده و همچنین شما را راهنمایی می‌کند که چه محصولات الکترونیکی سبز (غیرمضر برای طبیعت) هستند تا از این پس از آنها خریداری کنید.

TechSoup- این سایت به کسانی که می‌خواهند کامپیوتر خود را دور بیندازند کمک می‌کند به جای دور انداختن آن، کامپیوترشان یا حداقل برخی قطعه‌های آن را به کسانی که دنبال خرید یک کامپیوتر دست دوم هستند بفروشند.

  • ۹۵/۰۲/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">