ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاهش قیمت اینترنت فعلا محقق نشد

| شنبه, ۵ تیر ۱۳۸۹، ۰۴:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات درباره زمان اعمال کاهش تعرفه اینترنت در کشور گفت: این موضوع در حال حاضر در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح شده است و زمانی که مسیر قانونی‌اش طی شود، اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رضا تقی‌پور - وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات - در گفت‌وگو با (ایسنا) درباره میزان کاهش تعرفه اینترنت برای کاربران با بیان این که برای این موضوع مسیر و مراحل دیگری نیز وجود دارد که باید طی شوند و زمانی که مراحل قانونی آن تکمیل شود اعلام خواهد شد، گفت: پیشنهاد کاهش 20 درصدی پهنای باند که توسط شرکت ارتباطات زیرساخت ارائه شد و میزان تاثیر آن در هزینه‌های کاربر نهایی، به این موضوع بستگی دارد که ترکیب هزینه‌ها در حال حاضر به چه صورتی است.

وی ادامه داد:‌ برای این که پهنای باندی به دست کاربر برسد، سهم‌های مختلفی وجود دارد که بخشی از آن به زیرساخت مربوط است که ما سعی کردیم در حوزه زیرساخت کاهش را انجام دهیم.

وزیر ارتباطات هم‌چنین درباره تغییر تعرفه مکالمات تلفن ثابت گفت: مخابرات پیشنهادش را به سازمان تنظیم مقررات ارائه داده که باید کار کارشناسی برروی آن صورت بگیرد و در دستور کمیسیون تنظیم مقررات قرار بگیرد و هرچه که کمیسیون تصمیم گرفت ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا تقی‌پور پیش از این نیز کاهش تعرفه قیمت پهنای باند را به عنوان هدیه روز ارتباطات نام برده و گفته بود: ما هدیه‌ای را به مجموعه دادیم و آن هم این بود که هزینه‌های پهنای باند اینترنت را به میزان 20 درصد برای جاهایی که مستقیما از شرکت ارتباطات زیرساخت پهنای باند دریافت می‌کنند، کاهش دادیم و تقریبا همه‌ی اپراتورها پهنای باندشان را از زیرساخت می‌گیرند.

وی اظهار کرده بود: ارائه‌ی این تخفیف برای شرکت‌های ندا به این مشروط است که مستنداتی به ما ارائه دهند که این تخفیف را برای کاربرانشان ارائه می‌کنند، یعنی هر شرکت ندا که این تخفیف را برای کاربران نهایی‌اش اعمال و اجرایی کند، می‌تواند این تخفیف را از ما بگیرد.

اما محمود خسروی - مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت - نیز درباره کاهش قیمت اینترنت گفته بود: ما درصدد کاهش قیمت اینترنت هستیم و در این زمینه فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهیم و اگر بخش خصوصی ادعا دارد که می‌تواند اینترنت و پهنای باند را ارزان‌تر از شرکت ارتباطات زیرساخت وارد کند، باید به بحث کیفیت آن نیز توجه شود زیرا ما می‌خواهیم شبکه بهتر، با امکانات و کیفیت بالاتری و درنتیجه امنیت بیش‌تری داشته باشیم و هزینه‌های لازم را نیز در این زمینه انجام می‌دهیم.

گفتنی است؛ وزیر ارتباطات در توضیح میزان افزایش تعرفه تلفن ثابت با بیان اینکه مبلغ 7/44 ریال، قیمت هر پالس تلفن ثابت است گفته بود: این رقم بر اساس تورم و نوساناتی که هر ساله شاهد آنیم، بسیار پایین‌تر از قیمت تمام شده برای مخابرات است؛ این موضوع و اطلاعات مربوط به آن باید به ما ارسال شود تا بعد از انجام بررسی‌های لازم، رقم دقیق را به تصویب برسانیم که البته این موضوع در زمینه تلفن ثابت است و بحثی در رابطه با افزایش تعرفه مکالمات تلفن همراه نداریم.

تمام این اظهارات در حالی است که اخیرا مسوولان یکی از شرکت‌های ندا - ارئه کننده سرویس اینترنت پرسرعت - در نشست خبری که برای اعلام تحولات اساسی در شیوه و قیمت ارائه سرویس‌های این شرکت پیرو مباحث مطرح شده درباره کاهش قیمت سرویس‌های اینترنت پرسرعت برگزار شد، اعلام کردند که با اعمال کاهش 20 درصدی اینترنت هزینه اولیه سرویسی که به مشتری داده می‌شد، تغییر خاصی نمی‌کند زیرا 70 درصد هزینه‌های دیگر ارایه سرویس این شرکت هر سال رو به افزایش است.

  • ۸۹/۰۴/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">