ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاهش قیمت اینترنت و سیم‌کارت در سال جاری

| شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۶:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، کاهش قیمت اینترنت را از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری دانست و گفت:‌ در تلاشیم ظرف دو هفته‌ی آینده کاهش تعرفه‌ی اینترنت، در مجمع مخابرات ایران و از سوی شرکت فن‌آوری اطلاعات مطرح شود که پس از تایید به سازمان تنظیم مقررات فرستاده خواهد شد و امیدواریم اولین مصوبه‌ی شرکت مخابرات ایران در سال 86، با کاهش قیمت اینترنت تصویب شود.

وفا غفاریان در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره‌ی چالش‌هایی که امسال در حوزه‌ی ICT وجود دارد و باید مورد توجه قرار بگیرند، اظهار کرد: برای امسال چندین محور را به طور همزمان در حوزه‌ی مخابرات و فن‌آوری اطلاعات به عنوان دغدغه‌های اصلی ترسیم کرده ایم.

او افزود:‌ اولین محور و مهم‌ترین آن موضوع پیاده‌سازی سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی است که بر اساس آن شرکت مخابرات و شرکت‌های وابسته به آن به بخش خصوصی واگذار می‌شوند و بر این اساس اگر خصوصی سازی در حوزه‌ی مخابرات به خوبی مدیریت و انجام شود نه تنها سبب توسعه این عرصه می‌شود بلکه نتایج قابل توجهی برای کشور خواهد داشت.

به عقیده‌ی وی حرکت به سمت خصوصی‌سازی از ابتدای سال 85 به خوبی آغاز شده و امیدواریم در سال 86 همراه با نتایج مثبت به پایان برسد. از این رو ارایه‌ی طرح خصوصی سازی به هیات وزیران، ابلاغ مصوبات خصوصی سازی از سوی هیات وزیران و هیات عالی واگذاری به شرکت مخابرات ایران فعالیت‌هایی بود که در سال گذشته انجام شد.

او ادامه داد: امسال با توجه به این که به مرحله‌ی عملیاتی در عرصه‌ی خصوصی سازی وارد می‌شویم، امیدواریم بتوانیم تا پایان سال بیش از 51 درصد سهام را به بخش خصوصی واگذار کنیم و در واقع مالکیت شرکت‌های مخابراتی را به بخش خصوصی واگذار کنیم و در عین حال نهادهای دولتی مانند سازمان تنظیم مقررات رادیویی و سازمان ارتباطات زیرساخت را با ماموریت‌های جدید آماده خواهیم کرد.

غفاریان دومین دغدغه‌ی این حوزه را توجه به مخابرات روستایی عنوان کرد و گفت: سال گذشته، اولویت فعالیت‌هایمان را به روزرسانی تلفن ثابت در شهرهای سراسر کشور قرار داده بودیم اما امسال و سال آینده را برای به روزرسانی تلفن در روستاها در نظر گرفته‌ایم و بر این اساس روستاهای بالای 20 خانوار را به شبکه‌ی ارتباطی کشور متصل خواهیم کرد اما آن چه در برنامه‌ی چهارم توسعه مشخص شده روستاهای بالای 50 خانوار است که تصمیم گرفته‌ایم در این عرصه عمیق تر حرکت کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ارتقای کیفیت مکالمات تلفن همراه،‌ توسعه کمی‌، ‌کاهش قیمت سیم‌کارت و ارایه‌ی خدمات ارزش افزوده مانند GPRS را از دیگر برنامه‌های پیش روی مخابرات در سال 86 عنوان کرد.

او ادامه داد: همچنین در تلاشیم در اولین فرصت ممکن برای امسال واگذاری و فروش سیم کارت‌های تلفن همراه اپراتور اول را به شکل آزاد اعلام کنیم و در واقع به به‌روزرسانی در این حوزه برسیم.

  • ۸۶/۰۲/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">