ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاهش مجدد بهای سیم کارت دولتی در سال 86

| يكشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۸۶، ۱۲:۳۹ ق.ظ | ۱ نظر

شرکت مخابرات برای سومین بار متوالی امسال نیز کاهش قیمت سیم‌کارت‌های دولتی را در دستور کار خود دارد.

وفا غفاریان، رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار جهان‌صنعت و در پاسخ به احتمال مجدد کاهش نرخ مکالمات و ودیعه سیم‌کارت‌های دولتی گفت: در حال حاضر نرخ مکالمات بسیار ارزان است ضمن اینکه ما اصولا توسعه شبکه را از طریق حق مکالمات انجام نمی‌دهیم و این‌گونه اقدامات از محل ودایع ثبت‌نام سیم‌کارت‌های دولتی انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: سیاست کلی ما با تمام این تفاسیر مبتنی بر کاهش هزینه‌هاست و با کاهش هزینه نیز شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود. ما دنبال روش‌هایی هستیم که بتوانیم شبکه را ارزان‌تر توسعه دهیم.

علت کاهش نرخ سیم کارت‌

غفاریان در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود دو مرحله کاهش قیمت ودایع سیم‌کارت‌های دولتی به لطف به‌کارگیری تجهیزات و اقلام ارزان‌قیمت چینی بوده است، این موضوع را رد کرد و گفت: نکته اصلی در کاهش قیمت سیم‌کارت‌های دولتی این بود که ما با استفاده از فناوری‌های نوین، هزینه‌های خود را کاهش داده و خدمات خود را به شکل دیگری ارایه کردیم.

وی توضیح داد: ما تا مرحله قبل از ثبت‌نام‌های سال گذشته روی لایه اول یعنی باند 900 بودیم اما هم‌اکنون روی لایه دوم یعنی باند 1800 هستیم. به این ترتیب و در لایه دوم وقتی شبکه افزایش ظرفیت می‌یابد، دیگر به سایت‌های جدید، دکل و برخی دیگر از تجهیزات نیاز نخواهد بود و ما فقط تجهیزات لایه 1800 را نصب می‌کنیم.

وی تاکید کرد: به این ترتیب کار نصب تجهیزات بسیار ارزان‌تر و در عین حال سریع‌تر از گذشته انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به کمک فناوری توانستیم نرخ سیم‌کارت‌های دولتی را کاهش دهیم، افزود: البته در این میان یک هوشمندی هم به خرج داده شد که هزینه‌ها را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش داد چون ما در مجموعه شرکت مخابرات دیگر سایت‌های جدیدی ایجاد نکردیم.

وی ادامه داد: می‌توان گفت در تهران حدود 90 درصد سایت‌های ما هم‌اکنون دو لایه است که لایه دوم اخیرا انجام شده و همین تجربه در شهرستان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی درخصوص نرخ تجهیزات مخابراتی چینی نیز گفت: باید به این نکته اشاره کنم که قیمت چین در تجهیزات مخابراتی در حال حاضر با نرخ اروپایی‌ها مساوی بوده و نرخ‌های موجود در مناقصات مخابراتی کشور نیز گویای همین موضوع است.

رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران افزود: چین دیگر آن کشور با محصولات ارزان‌قیمت و با تفاوت بالا نیست. در حال حاضر هم قیمت چینی‌ها بالا رفته و هم قیمت اروپایی‌ها کاهش یافته است.

کاهش مجدد ودایع در دستور کار

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان تاکید کرد: شرکت مخابرات در سال‌جاری در تلاش است تا یک مرحله دیگر قیمت سیم‌کارت‌های دولتی را ارزان کند.

براساس این گزارش، از زمان آغاز به کار دولت نهم و طی دو سال گذشته نرخ ودیعه سیم‌کارت‌های دولتی طی دو مرحله از 420 هزار تومان به 360 هزار تومان و در حال حاضر به 280 هزار تومان رسیده است.

کاهش پی‌درپی نرخ ودیعه سیم‌کارت‌های دولتی طی دو سال گذشته علاوه بر بی‌رونقی بازار آزاد خرید و فروش سیم‌کارت، موجب نزدیکی بی‌سابقه نرخ سیم‌کارت‌های دولتی با نرخ‌های موجود در بازار آزاد شده است.

کاهش تعرفه سیم‌کارت‌های اعتباری‌

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در همین حال از ارایه پیشنهاد کاهش تعرفه سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی و تالیا ظرف دو ماه خبر داد.

وفا غفاریان به فارس گفت: پیشنهاد کاهش تعرفه‌های سیم‌کارت اعتباری دولتی و تالیا ظرف دو ماه را به اپراتور اول و تالیا ارایه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: این پیشنهاد پس از تصویب در مجمع مخابرات ایران برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال خواهد شد.

غفاریان تاکید کرد: تا زمانی که سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی توزیع می‌شود، تعرفه آنها همانند تالیا خواهد بود. پس از تصویب این طرح تعرفه‌های جدید اعمال خواهد شد.

در حال حاضر تعرفه مکالمه داخلی با سیم‌کارت اعتباری تالیا از 8 صبح تا 9 شب 670 ریال از 9 شب تا 8 صبح نیز 536 ریال و جمعه و تعطیلات در 24 ساعت‌536 ریال است.

مکالمه بین شهری نیز 8 صبح تا 9 شب 1117 ریال و 9 شب تا 8 صبح و نیز روزهای جمعه و تعطیلات 804 ریال است.

هزینه ارسال پیام کوتاه نیز 160 ریال است.

  • ۸۶/۰۱/۲۶

نظرات  (۱)

موضوع ، کاهش بهای سیم کارت در سال 86 بود ولی متنی در این رابطه و همچنین قیمت آن در سال 86 مشاهده نمی شود . ؟ ---------------------- مشخص شد. کاهش نمی یابد!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">