ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاهش نرخ پیامک فارسی همچنان معطل است

| جمعه, ۲۶ بهمن ۱۳۸۶، ۰۱:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

تعرفه‌ی هر پیامک‌ فارسی در حال حاضر تقریبا دو برابر پیام‌های لاتین با همان حجم محاسبه می‌شود اما محاسبه‌ی کاراکترهای زبان فارسی و انگلیسی مانند هم و معادل یکدیگر به انجام اقدامات فنی نیاز دارد که این کار به گفته‌ی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیازمند کسب مجوز از این سازمان و در واقع از کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نبوده و موضوعی است که به خود شرکت ارتباطات سیار مربوط می‌شود.

محمود خسروی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره‌ی بحث کاهش تعرفه‌ی پیامک فارسی اظهار کرد: در ارسال پیامک، کاراکتر فارسی دو برابر کاراکتر لاتین محاسبه می‌شود؛ ظاهرا قرار بود نرم‌افزاری تهیه شود که به واسطه‌ی آن معادل‌سازی شده و کاراکترهای فارسی و لاتین به لحاظ هزینه‌ای همانند هم شوند که برای این کار نیازی به گرفتن مجوز از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی نیست.

همچنین لطف‌الله سبوحی - معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - درباره‌ی پیشنهاد ارسال تعرفه‌ی پیامک‌های فارسی که ظاهرا به این سازمان ارسال شده و یا قرار است ارسال شود، به خبرنگار ایسنا گفت:‌ این تعرفه‌ هنوز به سازمان ارسال نشده و اگر بحث بر این باشد که تعرفه‌ی کاراکترهای فارسی برابر و معادل کاراکترهای لاتین محاسبه شود، این موضوع به مجوز و یا تصویب سازمان نیاز ندارد زیرا بحث تعرفه‌ی جدید مطرح نیست.

وی افزود:‌ اگر بحث کاهش تعرفه‌ی پیامک از میزان فعلی مطرح شود باید به تصویب کمیسیون برسد در غیر این صورت اگر بحث معادل‌سازی و برابر کردن هزینه‌های ارسال پیامک‌های فارسی مثل لاتین مطرح باشد مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه اظهار کرد: اگر رقم جدیدی مستقل از تعرفه‌ی قبلی مطرح و عنوان شود که کمتر از تعرفه‌ی قبلی پیامک باشد، این موضوع طبیعتا باید به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رسیده و در واقع به سازمان ارسال شود.

به گفته‌ی سبوحی مشکل در ارسال پیام‌های فارسی این است که هنگام ارسال پیامک به طور خودکار و ذاتی کاراکترهای فارسی گران‌تر محاسبه می‌شوند، بنابراین اگر به لحاظ فنی بتوان کاری کرد که معادل سازی شود این موضوع به تایید و مجوز سازمان تنظیم مقررات و تصویب آن توسط کمیسیون نیازی ندارد.

پیش از این عباسعلی ابوالفضلی - مدیر کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات سیار - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این مطلب درباره‌ی بحث کاهش تعرفه‌ی‌ پیامک فارسی گفته بود: با توجه به این‌که پیامک‌های فارسی با میزان کاراکترهای مساوی با پیامک انگلیسی زبان، تعرفه‌ بیش‌تری به خود اختصاص می‌دهد قرار بر این شد که این تعرفه کاهش یابد.

وی افزوده بود: پیامک‌های فارسی از انگلیسی تفکیک‌پذیر هستند و می‌توان بدون کنترل محتوای پیامک‌، آن را تفکیک کرد که در این زمینه نتیجه‌ی آزمایشات به مجمع شرکت ارتباطات سیار و میزان تعرفه‌ی پیشنهادی نیز به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال شده که بعد از نهایی شدن و تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای اجرایی شدن به ما ابلاغ شود.

به گفته‌ی او انجام این کار از جهت فنی امکان‌پذیر است و ما درصددیم که هرچه زودتر به آن دست پیدا کنیم و بحث اخذ مجوزهای لازم نیز در حال طی شدن است و امیدواریم هر چه زودتر ابلاغیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای ما ارسال شود.

  • ۸۶/۱۱/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">