ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاهش نیافتن قیمت اینترنت و توجیه اینترنتی‌ها

| سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۸۹، ۰۲:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

عضو هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی گفت: با توجه به این‌که قیمت اینترنت برای کاربران در چند سال اخیر ثابت مانده است، این ثبات قیمت و افزایش نیافتن آن با توجه به تورم، به نوعی کاهش قیمت محسوب می‌شود و توجیه شرکت‌های اینترنتی در این زمینه به واقعیت نزدیک است.

کامران اعتماد مقدم - مدرس دانشگاه - در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره کاهش 20 درصدی قیمت اینترنت برای شرکت‌های خصوصی و تاثیر این کاهش در قیمت اینترنت برای کاربران نهایی گفت: محیط اقتصادی یک محیط پویاست و در این محیط نمی‌توانیم یک عامل را تغییر دهیم و بقیه را ثابت نگه داریم؛ وقتی که هر ساله شاهد تورم هستیم طبیعتا این موضوع فعالیت شرکت‌های اینترنتی و بقیه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و قیمت‌ها با توجه به این تورم افزایش می‌یابند.

وی ادامه داد: بحث تورم، افزایش رقابت‌های جدید، افزایش تعداد شرکت‌ها و ارائه سرویس‌های جدید، عواملی هستند که باعث می‌شود کاهش 20 درصدی قیمت اینترنت برای کاربر نهایی آنقدر تاثیرگذار نباشد.

این مدرس دانشگاه اظهار کرد: فراهم آوردن بستر مناسب اطلاع‌رسانی از اینترنت مثل خدمات آب، ‌برق و گاز باید از سوی دولت فراهم شود زیرا در عصر حاضر اینترنت یکی از خدمات ضروری محسوب می‌شود و دولت باید همان حمایت یارانه‌یی که از اینگونه خدمات انجام می‌دهد را برای اینترنت هم در نظر بگیرد تا شاهد کاهش بیش‌تری برای کاربران باشیم.

او تصریح کرد: البته با توجه به کاهش قیمت‌ اینترنت توسط دولت برای شرکت‌های خصوصی، اگر شرکت‌ها بخواهند کاهشی برای کاربران داشته باشند باید درصدی از سود خود را تقلیل دهند.

  • ۸۹/۰۵/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">