ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کره شمالی که تا به حال برای دسترسی به اینترنت تنها از یک مسیر ارتباطی استفاده می کرد، هم اکنون مسیر ارتباطی دومی را از طریق روسیه در اختیار دارد.
ایتنا- وجود تنها یک مسیر دسترسی به اینترنت باعث می شد تا آمریکا یا سازمان ملل به راحتی بتوانند این کشور را به قطع اینترنت تهدید کنند. تا پیش از این کره شمالی تنها از طریق یک خط ارتباطی که از چین می گذشت می توانست به اینترنت دسترسی پیدا کند. خدمات جدید از طریق شرکت امنیتی روسی فایر آی به کره شمالی ارائه می شود. این خدمات ارتباطی جدید از روز یکشنبه برای کره شمالی فعال شده است. بر اساس برخی اخبار منتشر شده، فرماندهی سایبری آمریکا به دنبال تشدید درگیری لفظی دو طرف بر سر برنامه موشکی و هسته ای کره شمالی به دنبال قطع دسترسی این کشور به اینترنت یا ایجاد اختلال در این زمینه هستند. پیش از این و به دنبال متهم شدن هکرهای کره شمالی به نفوذ و سرقت اطلاعات شرکت سونی در دو سال قبل، دولت اوباما با یک حمله سایبری سنگین به کره شمالی دسترسی این کشور به اینترنت را برای مدت چند روز قطع کرد.

  • ۹۶/۰۷/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">