ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کسب وکارهای کوچک از آمازون یاد بگیرند

| دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۰۲:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

جان سوانسیگر - آمازون به عنوان بزرگ ترین فروشگاه آنلاین جهان با شیب مناسب در حال رشد است و امروزه با خریدهای بزرگ تجاری مانند Whole Foods و همچنین پروژه های جاه طلبانه اش معروف است. اما باید بگویم که جمع آوری داده از رفتار مشتریان، تبدیل آن به اطلاعات و استفاده از این اطلاعات برای افزایش فروش، رمز موفقیت آمازون در خرده فروشی است که کسب وکارهای کوچک باید از آن یاد بگیرند. در واقع، چالش اصلی که کسب وکارهای کوچک با آن مواجه هستند و آمازون به خوبی توانسته آن را حل کند، داده های مشتریان است. استارت آپ ها بر اساس روابط با مشتری ها تاسیس می شوند و کارآفرینان می دانند که موفقیت آنها بسته به خدماتی است که به مدت طولانی به مشتریان ارایه می دهند. آنها بهتر از هر کسی باید مشتری و راه های برطرف کردن نیازهای او را شناسایی کنند.
از نظر من، آمازون بهتر از خود مردم، آنها را می شناسد. این شرکت می داند که خریداران قبل، حین و بعد از خرید، چه چیزهایی را مدنظر دارند. غول تجارت الکترونیکی به خوبی می داند که دفعه بعد چه چیزی را به مشتری مورد نظر پیشنهاد بدهد. همین تکنیک باعث شده است که نرخ تبدیل بازدیدکننده به خریدار در این فروشگاه بسیار بالا باشد.
تا چند وقت پیش آمازون فقط در دنیای آنلاین یکه تازی می کرد، اما اکنون این شرکت در حال انتقال قدرت آنلاینش به دنیای آفلاین است. این روند را می توان از خرید شرکت های هول فودز، کتاب فروشی های آفلاین و مکان هایی که این شرکت برای تحویل خرید آنلاین مشتریان در نظر گرفته، متوجه شد. حتی سرویس پرایم این شرکت نیز کم کم به سمت دنیای آفلاین می رود. تحویل دو ساعته این سرویس کم کم به گونه ای خواهد بود که تنها محصولات موجود در انبارهای نزدیک با این سرعت تحویل داده می شوند. نکته مهم این است که آمازون می داند چه محصولی را چه موقع و در چه انباری ذخیره کند تا بتواند نیازهای مشتری های ویژه سرویس پرایم را به خوبی برطرف کند.
با اطلاعاتی که این شرکت از فروش های آنلاین خود و آنالیز رفتار مشتریان کسب کرده است، به خوبی می داند که هر مشتری چه زمانی چه چیزی را از چه مکانی خرید خواهد کرد. مانند تجارت آنلاین، آمازون در دنیای آفلاین نیز می تواند با توجه به تاریخچه خرید، تاریخچه مرور وب، نظرات، محصولات مورد علاقه و دیگر اطلاعات، محصول مورد نظر شما را تامین کند. علاوه بر آن، حتی اگر محصول در فروشگاه آفلاین وجود نداشته باشد، اگر عضو سرویس پرایم باشید، می توانید آن را ظرف ۴۸ ساعت و با تحویل رایگان خریداری کنید.
در کل باید بگویم که برای استارت آپ ها شناخت مشتریان، دریافت داده از آنها و استفاده از این داده ها برای افزایش وفاداری مشتریان لازم است و برای این کار نیز می توانند از ابزارهای تحلیلی زیادی که برای دریافت داده از مشتریان در وب سایت ها طراحی شده، استفاده کنند. (فناوران)

  • ۹۶/۰۶/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">