ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کشف ۲۰۱۲ درگاه جعلی درمرکز آپای سمنان

| دوشنبه, ۲۱ فروردين ۱۴۰۲، ۰۹:۱۸ ق.ظ | ۰ نظر

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به کشف 2012 درگاه جعلی در مرکز آپای سمنان در طول سال گذشته گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون بالغ بر 460 ارزیابی امنیت و تست نفوذ وب و همچنین 59 مورد ارزیابی و تست شبکه در مرکز آپای سمنان صورت گرفته است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سید یاسرحسن پور مدیر کل ارتباطات استان با اشاره به فعالیت بی وقفه ی دو مرکز آپا دراستان و کشف 2012 درگاه جعلی در مرکز آپای سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مسئله امنیت و بر اساس وظایف محوله به این مراکز، تاکنون بالغ بر 460 ارزیابی امنیت و تست نفوذ وب تنها در مرکز آپای سمنان صورت گرفته است.
وی همچنین با اشاره به زمینه های فعالیت موجود دراین مراکز اظهار داشت: 64 مورد کشف و تحلیل بدافزار موبایلی و همچنین 59 مورد ارزیابی و تست شبکه از دیگر فعالیت های مهم انجام شده در مرکز آپای سمنان است.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با تاکید بر ضرورت توجه به اهمیت مسئله ی آموزش حوزه امنیت سایبری تصریح کرد: در این مرکز تا کنون 15017 نفر ساعت آموزش تخصصی درحوزه امنیت سایبری برگزار شده که منجر به تولید و تکثیرتعداد 133 اینفوگرافی آموزشی شده است و ماهانه و به شکل منظم خبرنامه ای با این عنوان منتشر که تا کنون تعداد 56 خبر نامه تولید و در اختیار کاربران مشتاق قرار گرفته است.
حسن پور درادامه با اشاره به همکاری نزدیک این مراکز با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و نیز مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات افزود: همکاری نزدیک دو مجموعه آپا در شهرستانهای سمنان و شاهرود موجب بهبود فضای امنیت سایبری در استان شده است.

  • ۰۲/۰۱/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">