ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعضای گروه ۲۰ (اتحادیه‌ای متشکل از بیست اقتصاد بزرگ جهان) از کشورها خواستند استانداردهایی را که کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) برای ارزهای دیجیتال مشخص کرده است، پیاده‌سازی کنند. FATF یک سازمان بین‌المللی برای مبارزه با پول‌شویی و تامین مالی تروریست است.

به گزارش The Block، مقامات مالی گروه ۲۰ در نشست این هفته خود که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، برگزار شد اعلام کردند:

ما از کشورها می‌خواهیم استانداردهای کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) را که به‌تازگی برای دارایی‌های مجازی و ارائه‌دهندگان مرتبط به تصویب رسید، پیاده‌سازی کنند.

دستورالعمل‌های نهایی FATF در ژوئن ۲۰۱۹ منتشر شد که در آن صرافی‌ها ملزم هستند اطلاعات مربوط به تراکنش‌های مشتریان را جمع‌آوری و گزارش دهند. این اطلاعات شامل نام مبدا تراکنش، شماره حساب و موقعیت مکانی می‌شود. همچنین نام و شماره حساب ذی‌نفع (دریافت‌کننده تراکنش) هم باید جمع‌آوری و گزارش شود. کشورهای گروه بیست در جولای ۲۰۱۹ رسما از دستورالعمل‌های FATF حمایت کردند.

همچنین در نشست ریاض، وزرای اقتصاد و مقامات گروه بیست بیانیه ماه اکتبر ۲۰۱۹ خود درباره ارزهای دیجیتال باثبات را تکرار و اعلام کردند چنین پروژه‌هایی قبل از راه‌اندازی باید به اندازه کافی ارزیابی شوند. ارزهای دیجیتال باثبات به آن دسته از ارزهای دیجیتالی گفته می‌شود که پشتوانه دارند و ارزش آن‌ها با پول یا دارایی دیگری تغییر می‌کند.

مقامات گروه بیست افزودند: ما این نیاز را می‌بینیم که سازوکارهای پرداخت‌های برون‌مرزی جهانی تقویت شود تا انتقال‌های ارزان‌تر و سریع‌تر تسهیل شود که شامل حواله‌ها می‌شود. ما از هیأت ثبات مالی (FBS) می‌خواهیم که با همکاری کمیته پرداخت‌ها و زیرساخت‌های بازار (CPMI) و دیگر نهادهای تنظیم استاندارد و سازمان‌های بین‌المللی، تا اکتبر ۲۰۲۰ یک نقشه راه برای تقویت سازوکارهای پرداخت‌های برون‌مرزی جهانی ارائه دهند.

FBS در حال کار بر روی گزارشی در مورد مسائل قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال است. انتظار می‌رود که در آوریل ۲۰۲۰ یک گزارش مشورتی از سوی این نهاد منتشر شود و در جولای ۲۰۲۰ گزارش نهایی به انتشار برسد. (منبع:ارزدیجیتال)

  • ۹۸/۱۲/۰۶

پول مجازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">