ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کلاس اولی‌ها آسیب‌دیدگان از آموزش‌مجازی

| يكشنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

یک آموزگار اول ابتدایی عدم یادگیری دانش‌آموزان، نبود نظارت والدین، نداشتن گوشی و اینترنت را از مهم‌ترین دغدغه معلمان و کارکنان اجرایی در آموزش‌مجازی دانست.

فاطمه کاری‌مقدم، در گفت‌وگو با پانا گفت:«تدریس پایه اول نسبت به پایه های دیگر، مشکلات خاص خودش را دارد. زیرا هیچ‌گونه آشنایی با حروف الفبا و خواندن و نوشتن ندارند. بنابراین تمام مراحل آموزشی از طرز قلم گرفتن و تمرین نوشتن نیاز به آموزش حضوری دارد تا با نظارت معلم یادگیری بیشتر و بهتر انجام شود.»

او تاکید کرد:«شرایط کرونایی و تدریس غیرحضوری، مشکلاتی را برای والدین نیز ایجاد کرد، از جمله آشنا نبودن با فضای مجازی و یا مهیا نبودن امکاناتی چون گوشی پیشرفته یا عدم تهیه اینترنت و همچنین نداشتن وقت کافی جهت پیگیری و نظارت بر فعالیت‌های دانش آموزان به دلیل نبودن در خانه. همچنین تدریس و ارزشیابی در پایه اول، با توجه به اینکه از مهم ترین پایه‌های تحصیلی است، به درستی و با دقت انجام نمی شود و این نیز باعث می‌شود که دانش آموزان ضعیف تر به پایه های بالاتر وارد شوند.»

کاری‌مقدم گفت: «قبل از شیوع کرونا و در زمان عادی، دانش‌آموز، حداقل 5 ساعت از روز را در مدرسه بود و با معلم خود تعامل داشت. بحث املا و روخوانی برای دانش آموز تکرار می‌شد که خود باعث تقویت یادگیری در دانش آموز بود. در شرایط کرونا، در خانه این میزان کار کمتر شد و این بر روی یادگیری دانش آموز قطعا تاثیر منفی دارد.

این آموزگار بیان کرد:« دانش‌آموزان می توانند از برنامه شاد در آینده برای بیان مطالب فراموش شده، تکالیف، نکات، توضیح مجدد برخی مطالب مهم و ارتباط با اولیا دانش آموزان استفاده کنند.»

  • ۰۰/۰۳/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">