ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به کلاهبرداری از افراد جویای کار با تبلیغ در شبکه های اجتماعی، گفت: افراد هرگونه مورد مشکوک را با سایت پلیس فتا در میان بگذارند.

سرهنگ علیرضا آذردرخش با اشاره به اینکه برخی از سایت ها و موسسات فعال در فضای مجازی از مشکلات موجود در جامعه سوءاستفاده کرده و با استفاده از کلمات و جملات عاطفی و همچنین سود بردن از مهندسی اجتماعی همچون استخدام فوری سعی می کنند احساسات هموطنان عزیز را مورد هدف قرار داده و این عزیزان به سمت هدف خود هدایت کنند ، گفت : یکی از مواردی که در حال حاظر به راحتی می تواند بر احساسات کاربران فضای مجازی تاثیر بگذارد، بحث اشتغال  است که بسیار مورد توجه خانواده های ایرانی است.

 وی افزود: این سایت ها با ارسال مطالب جذاب و اغوا کننده از کاربران خود درخواست می کنند، ابتدا رزومه ای از فعالیت های خود را برای آن شرکت یا موسسه ارسال کنند. که پس از چند روز با برقراری تماس از طرف شرکت مبنی بر اینکه رزومه شما مورد قبول شرکت واقع شده است  خواستار واریز کردن مبلغی پول به حساب شرکت می شوند.

وی با اشاره به یکی از پرونده های موجود در پلیس فتا گفت: در پرونده تشکیل شده در پلیس فتا با موضوع کلاهبرداری از طریق سایت های آگهی استخدام، مشخص شد فردی با درج آگهی استخدام در برخی از سایت های حراجی آنلاین(سایت هایی برای درج آگهی های فروش در شبکه های اجتماعی موبایلی از قبیل شیپور، دیوار و....) اقدام به دریافت وجه برای تشکیل پرونده و سیر مراحل استخدام کرده است و با این ترفند توانسته از تعدادی از هموطنان جویای کار کلاهبرداری کند.

رییس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا افزود: این فرد با ایجاد یک حساب بانکی جعلی که قابلیت پیگیری را کمی سخت تر می کند و تبلیغ در شبکه های اجتماعی دیوار و شیپور بیش از میلیون ها تومان کلاهبرداری کرده که خوشبختانه با بررسی های پلیس فتا قبل از سرقت مبالغ بیشتر فرد مجرم شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش مهر سرهنگ آذردرخش گفت: هموطنان عزیز دقت داشته باشند تمامی سایت هایی که در این حوزه فعالیت می کنند باید از وزارت کار و امور اجتماعی مجوز داشته باشند. همچنین تمامی این سایت ها باید در پایگاه ساماندهی به ثبت رسیده باشند. بنابراین قبل از انجام هر گونه فعالیت اینترنتی با مراجعه به این سایت های می توانید از مجاز بودن یا نبودن آنها آگاه شوید.

وی تشخیص اصالت سایت ها را بسیار مهم دانست و گفت: مراجعه به سایت هایی با پسوند .ir تا حدود زیادی در زمینه جلوگیری از وقوع جرم و کشف آن موثر است. لذا هموطنان عزیز می توانند لیست سایت های ثبت شده در پایگاه ساماندهی را در سایت samandehi.ir مشاهده  کنند  و تا قبل از اطمینان کامل از قانونی بودن فعالیت سایت، هیچ گونه مبلغی را به حساب های درخواست شده واریز نکنند .

وی در خاتمه از هموطنان عزیز خواست در صورت مواجه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">