ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام در خصوص برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شهروندان با ترفند تمدید آگهی در سایت دیوار هشدار داد.
محسن نادی اظهار کرد: بررسی پرونده های تشکیل شده در این پلیس نشان می دهد که کلاهبرداری از طریق سایت های درج آگهی خرید و فروش کالا و ارایه خدمات قربانی می گیرد و در این روش کلاهبرداران با افرادی که چندی پیش اقدام به درج آگهی در سایت دیوار نمی کنند، پیامکی با عنوان برای جلوگیری از حذف آگهی شما در سایت دیوار باید مبلغی را از طریق درگاه بانکی زیر پرداخت کنید برای آنها ارسال می کنند.
وی گفت: بررسی ها نشان می دهد که این لینک ها جعلی بوده و کلاهبرداران با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان اقدام به خالی نمودن حساب های بانکی آنان به صورت غیرمجاز می کنند و لازم است ، شهروندان از کلیک بر روی لینک هایی که از سوی افراد ناشناس از طریق پیامک، شبکه های اجتماعی و ... دریافت می کنند خودداری کرده زیرا ممکن است اطلاعات آن ها به سرقت رود و در دام کلاهبرداران گرفتار شوند.
به گزارش کانال اطلاع رسانی پلیس، نادی گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده جرایم مشابه یا سایر جرایم رایانه ای موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به همکاران ما اطلاع دهند.

  • ۹۹/۱۰/۰۱

سایت دیوار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">