ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کلاهبرداری های اینترنتی معضل سال2007

| جمعه, ۱۵ دی ۱۳۸۵، ۰۵:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

اسماعیل ذبیحی - با توجه به پیش بینی شرکت های امنیت IT، سرقت اطلاعات محرمانه، در سال 2007 یکی از مهمترین تهدیدات علیه کاربران اینترنت و رایانه خواهد بود.

به همین منظور لابراتوارهای شرکت امنیتی پاندا، PandaLabs، نکاتی را برای ارتقای شرایط امنیتی و نیز حفاظت کامل در برابر این تهدیدات مخرب به کاربران سرتاسر جهان ارائه می کند:

کلاهبرداری های اینترنتی و یا اصطلاحاً حمله های phishing، معمولاً بوسیله نامه های الکترونیکی خاصی انجام می شوند که هدف آنها انتقال کاربر به وب سایت های کاذب برای سرقت اطلاعات محرمانه و شخصی وی می باشد. با استفاده از این حمله ها، کلاهبرداران اینترنتی و یا phisherها، قادر به سرقت رمزهای عبور، شماره حساب های بانکی، نام های کاربری،‌ شماره کارت های اعتباری و رمز های مربوط به آن و نیز سایر اطلاعات حساس و مهم برای سوء استفاده از هویت افراد و انجام جرائم دیگر هستند.آنها با استفاده از نام، نشان و مشخصات واقعی شرکت ها، سازمان ها و بانک ها، و طراحی وب سایت های کاملاً مشابه با آنها، کاربران را برای سرقت اطلاعاتشان فریب می دهند.

برای پیشگیری از ورود به وب سایت های کاذب، کاربران اینترنت باید اطمینان حاصل کنند که کلیه تبادلات اطلاعاتی آنها در محیطی امن در حال انجام می باشد. این نکته های مهم را به خاطر بسپارید:

- بانک ها و مؤسسات مالی اعتباری، هیچ گاه از طریق نامه های الکترونیک، اطلاعات محرمانه شما را درخواست نمی کنند. بنابر این هرگاه در صندوق پستی خود نامه هایی از این دست را مشاهده کردید، در حذف کامل آن تردیدی به خود راه ندهید.

- اطمینان حاصل کنید که صفحه وب مورد بازدید شما حتماً به بانک و یا مؤسسه مالی مورد نظرتان تعلق داشته باشد. به دامین صفحه ای که در آن هستید، توجه کنید و مطمئن شوید که با دامین وب سایت اصلی بانک یا مؤسسه مالی شما تفاوتی نداشته باشد.

- اتصال و تبادل اطلاعاتی شما نیز باید کاملاً امن باشد. برای اطمینان از این موضوع، می توانید به قسمت پایین و سمت راست مرورگر اینترنت خود نگاه کنید. در نوار زیرپنجره مرورگر ، باید علامت امن بودن صفحه مورد نظر وجود داشته باشد. علاوه بر این، وجود عبارت https:// در ابتدای آدرس صفحه مورد نظر نشاندهنده امن بودن آن است. در صورتی که هیچ کدام از این علائم وجود نداشته باشد می توانید با دوبار کلیک کردن بر روی قسمت امنیت صفحه مورد نظر ( یکی از خانه های موجود در سمت راست نوار زیر پنجره مرور گر)، بررسی کنید که آیا این صفحه، دارای گواهینامه معتبر می باشد یا خیر.

- روش دیگر، برای برقراری یک اتصال و تبادل اطلاعاتی امن، این است که آدرس کامل وب سایت یا صفحه مورد نظر خود را مستقیماً در نوار آدرس مرورگر وارد نمایید و هیچ گاه از طریق hyperlinkها (فوق پیوندها) به صفحه مورد نظر خود دسترسی پیدا نکنید.

- با بررسی صورت وضعیت منظم حساب های بانکی خود، مطمئن شوید که هیچ نوع تغییر خاصی بدون اطلاع شما در حسابتان ایجاد نشده است. در صورت مشاهده هرگونه تغییر غیر عادی مراتب را با مسئولان بانک در میان بگذارید.

- اگر با وجود در نظر گرفتن کلیه موارد فوق، باز هم در هنگام اتصال آنلاین به وب سایت بانک یا مؤسسه مالی خود دچار تردید بودید می توانید با استفاده از یک تماس تلفنی کوتاه، عملکرد مورد نظر خود را با مسئولان بانک یا مؤسسه مربوطه در میان بگذارید تا راهنمایی امنیتی لازم را به شما ارائه دهند. اما این را بیشتر به خاطر بسپارید:

- بهترین و مطمئن ترین راه حل حفاظتی، استفاده از یک آنتی ویروس قدرتمند با قابلیت حفاظت در برابر حملات phishing و کلاهبرداری های اینترنتی، می باشد. برای مثال فن آوری Identity Protect که به طور خاص برای پیشگیری از سرقت اطلاعات محرمانه و ایجاد حداکثر امنیت در تبادلات اطلاعاتی آنلاین و ارتباط های اینترنتی،‌ طراحی شده، قادر است داده های شخصی و محرمانه موجود در سیستم را در گروه اطلاعات \"غیر قایل انتقال\" قرار داده و قبل از خارج شدن آنها، کاربر را مطلع کرده و اجازه وی را برای موافقت با خروج این داده ها دریافت نماید. مهمترین قابلیت این فن آوری، این است که کاربران می توانند از امن بودن ارتباط اینترنتی خود کاملاً مطمئن بوده و با آسودگی خیال به فعالیت های مالی و تجاری بپردازند. با استفاده از این فن آوری دیگر جایی برای spyware ها و کلاهبرداری های اینترنتی باقی نخواهد ماند.

منبع

  • ۸۵/۱۰/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">