ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اگر چه نبود ارز در بازارهای داخلی یا بهتر بگوییم، خودداری صرافی ها از عرضه ارز به بروز مشکلات جدی برای واردکنندگان منجر شده است؛ اما گروه مرفه جامعه که تا پیش از این راه نجات بازار در دوران رکود بازار بودند هم حالا با مشکل مواجه شده اند.
فناوران - بررسی های بازاری مشخص کرده است موجودی کالا به شدت در بازار کاهش یافته است و افرادی که قصد خرید کالا از بازارهای خارج از کشور را دارند هم به دلیل نبود ارز نمی توانند کالاهای مورد نظر را حتی به صورت مسافری وارد کشور کنند.
به بیان ساده، کمبود ارز در بازار داخلی موجب شده است که مسافران کشورهای خارجی نتوانند بابت سفر ارز مورد نیاز را تهیه کنند و درنتیجه میزان واردات کالای مسافری هم به بازار به شدت کاهش یافته است.
علی مرادی، یک کارشناس بازار ارز در این باره می گوید: در پی افزایش نرخ پوند به رقم بالای 10 هزار تومان، نرخ گذاری برای دلار بسیار مشکل شده است و در حال حاضر دلار آزاد در بازار بدون نرخ است و هیچ صرافی ارز مبادله نمی کند. به همین دلیل محدود افرادی که کالای مسافری را برای رفع نیاز خود یا بازار وارد بازار می کردند هم با مشکل مواجه شده اند.
وی افزود: بسیاری از افراد بابت واردات اقلام ضروری مانند برخی از داروهای کمیاب به ارز نیاز دارند که متاسفانه کمبود یا بهتر بگوییم نبود دلار موجب شده است که بیماران خاص با مشکل مواجه شوند. وی درباره کالاهای کامپیوتری هم گفت: تا پیش از این زمانی که واردات کالا با مشکل مواجه می شد، بخشی از نیاز بازار برای افراد مرفه از طریق واردات مسافری کالا تامین می شد؛ اما حالا بازار واقعا از ارز خالی است و امکان واردات هیچ کالایی وجود ندارد. مگر کالاهایی که ارز دولتی دریافت می کنند که تعداد آنها بسیار کم است.
فعالان بازار کامپیوتر هم با تایید این موضوع که کمبود ارز کمر بازار را شکسته است، می گویند: بازار از موجودی خالی است و تنها کالاهای از رده خارج وی دست فروشندگان مانده اند. به گفته آنها در شرایط فعلی بازار واقعا در آستانه تعطیلی است و چیزی تا سقوط بازار باقی نمانده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">