ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک سرویس 64 کیلوبیت بر ثانیه در کشور بین 10 نفر به اشتراک گذاشته می‌شود و سرعت دانلود 8/0 کیلوبایت بر ثانیه تا حداکثر هشت کیلوبایت بر ثانیه متغیر است.

علیرضا اصغریان - مدیر کل نظارت بر سرویس‌های فن‌آوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - در گفت‌و‌گو با (ایسنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: متوسط سرعت دانلود در سرویس‌های ADSL حدود 3 تا 4 برابر دایل‌آپ است.

وی با بیان اینکه از نظر ما نرخ اشتراک پهنای باند 1 به 10، بسیار خوب است، ابراز کرد: شاهدیم که در برخی کشورها نرخ اشتراک‌های بسیار بالاتر از این مقدار هم وجود دارد و اشتراک‌های 1 به 16 یا 1 به 18 نیز به چشم می‌خورند که کیفیت‌های خوبی نیز دارند.

اصغریان در ادامه اظهار کرد: ما حداقل سرعت دانلود را برای سرویس 128 کیلو بیت بر ثانیه، در نرخ اشتراک 1 به 10، حدود 6/1 کیلوبایت بر ثانیه عنوان کرده‌ایم و این در حالی است که طبق آمار‌های موجود در رگولاتوری، به طور متوسط کم‌ترین سرعت دانلود در سرویس‌های 128 کیلوبیت بر ثانیه، بین 7 تا 9 کیلوبایت بر ثانیه است و در شرایط بهتر نیز این میزان بین 14 تا 16کیلوبایت بر ثانیه است.

به گفته او طبق تعرفه مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، در سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه و نرخ اشتراک 1 به 10، بدترین حالت سرعت دانلود، 6/1 کیلوبایت بر ثانیه است؛ در حالی که با اینترنت دایل‌آپ سرعت دانلود 3 تا 4 کیلو بایت بر ثانیه است.

  • ۹۰/۱۰/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">