ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی ، از اتفاق نظر اعضای کار گروه اپراتور سوم تلفن همراه در مورد تجدید مزایده طرح اپراتور سوم با شرایط جدید خبر داد .

" علی مطهری " روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، گفت: در نخستین جلسه کارگروه اپراتور سوم تلفن همراه با حضور نمایندگان دولت ، مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهشهای مجلس ، پیشنهاد شد که پروژه بر اساس حضور شرکت های داخلی تعریف شود و الزامی به داشتن شریک خارجی نباشد .

وی با اشاره به اینکه در پروانه قبلی مزایده اپراتور سوم تلفن همراه ، الزام به داشتن شریک خارجی قید شده بود، افزود: عدم الزام به داشتن شریک خارجی به معنای منع حضور شریک خارجی نیست ، اما داشتن شریک خارجی باید با هماهنگی وزارتخانه و رعایت مسایل سیاسی و امنیتی باشد.

نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد، کارگروه اپراتور سوم یک مجمع مشورتی است و تصمیم گیری نهایی در مورد این طرح که یک طرح اجرایی می باشد، بعهده دولت و سازمان های مربوطه است .

مطهری، با اشاره به اینکه گزینه های دیگری نیز در کارگروه برای حل مشکل اپراتور سوم تلفن همراه مطرح شده است،افزود: گزینه دیگری که مورد بحث قرار گرفت ، واگذاری امتیاز اپراتور سوم به اپراتورهای اول و دوم و چشم پوشی از اپراتور سوم بود که توافق عمومی در خصوص آن وجود ندارد و امکان عملی شدن آن کم است .

وی در خصوص گزینه سوم گفت: گزینه سوم مربوط به واگذاری اپراتور سوم به شرکت های داخلی مانند تامین است که در مزایده سال گذشته برنده شدند .

رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی گفت: پس از به نتیجه نرسیدن مزایده نخست اپراتور سوم تلفن همراه ، اکنون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، پرونده اپراتور سوم را برای اتخاد تصمیم نهایی، به هیات دولت ارسال کرده است .

مطهری اظهار داشت : شاید هیات دولت از اختیارات قانونی خود استفاده کند و رای به ترک تشریفات مزایده بدهد. اما به نظر می رسد، کم حاشیه ترین گزینه که ابهامی باقی نمی گذارد و شفاف است ، تجدید مزایده است .

گفتنی است، با وجود اعلام نتایج مزایده طرح اپراتور سوم تلفن همراه ایران در دی ماه سال 1387 ، به دلیل بروز مشکلاتی این پروژه هنوز آغاز نشده است.

کنسرسیوم تامین اتصالات در روز بیست و سوم دی ماه سال 1387 با ارایه بهترین پیشنهاد برنده اپراتور سوم تلفن همراه شد، اما به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود از سوی سازمان تنظیم مقررات کنار گذاشته شد.

بعد از کنار گذاشته شدن کنسرسیوم "تامین اتصالات"، مقام های ایران در اردیبهشت ماه سال جاری مذاکره با اپراتور "زین کویت" را آغاز کردند که این مذاکرات نیز منجر به توافق نشد.

پروژه اپراتور سوم تلفن همراه هم اکنون بلاتکلیف است و آخرین تصمیم در این مورد عودت دوباره پروژه از سوی وزارت ارتباطات به هیات دولت بود.

  • ۸۸/۰۵/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">