ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نماینده خلخال و کوثر گفت: تصاویری از دانش آموزان در شبکه های مجازی منتشر می‌شود که برای جستجوی اینترنت به کوه و دشت می‌روند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران  جوان، سید غنی نظری، نماینده خلخال و کوثر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طی تذکری به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تعلل و ضعف عملکرد و ایجاد نشدن بستر لازم برای استفاده دانش آموزان از شبکه شاد گفت: تصاویری از دانش آموزان در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود که برای جستجوی اینترنت به کوه و دشت می‌روند.

او ادامه داد: از وزیر ارتباطات درخواست پیگیری جدی این موضوع را دارم تا دکل‌ها را تکمیل کند و اینترنت را ارتقا دهد. وزارت ارتباطات، تلفن ثابت در شهرها و روستاها را فراموش کرده است. در برخی مناطق خلخال و کوثر ۶ ماه است که تلفن ثابت قطع شده است.

نظری بیان کرد: بر اساس گزارش دیوان محاسبات باید ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای بهداشت و درمان اختصاص می‌یافت که نزدیک به یک سوم آن تحقق نیافته است، دولت در این زمینه اقدام جدی کند.

نماینده خلخال و کوثر در مجلس گفت: زمستان پارسال در شهرستان خلخال نزدیک یک و نیم متر برف بارید و بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌ها، راه‌ها، پل‌ها و سایر مراکز خسارت وارد شد. شهریورماه آقای نوبخت قول داد که این مبلغ پرداخت شود. سازمان مدیریت بحران هم درخواست داد، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

نظری بیان کرد: بازنشستگان به خصوص بازنشستگان تأمین اجتماعی یک عمر به جامعه خدمت کردند و امروز نیازمند حمایت جدی هستند. در بحث متناسب سازی و همسان‌سازی حقشان ادا نشده است. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این مسئله توجه کند، بازنشستگان چشم امیدشان به این مجلس است.

 

در همین رابطه: تحصیل حضوری ۵۰۰ دانش آموز به دلیل نبود اینترنت
استاندار مرکزی گفت: در حال حاضر در برخی روستاها به دلیل عدم دسترسی به شبکه اینترنت ۵۰۰ دانش آموز به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال تحصیل هستند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سیدعلی آقازاده در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: مرکزی با توجه به نفوذ مطلوب شبکه شاد در جای جای استان موفقیت های خوبی در سطح کشور به دست آورده است.
وی افزود: مرکزی در بین استان های کشور رتبه دوم را به دست آورده که این جز با تلاش های معلمان ، خانواده های دانش آموزان و دستگاه های مربوطه به خصوص اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات میسر نمی شد.
استاندار استان مرکزی با بیان اینکه در جلسات این چنینی بیشتر آمار عملکرد ارئه می شود ادامه داد: باید تلاش کنیم تا ارائه این امار کمتر شود و بیشتر به سمت ارائه راهکار و مسائل مهم و راهبردی و اجرای مصوبات برویم.
آقازاده با بیان اینکه آموزش و پرورش باید در راستای تامین اعتبار و خرید تجهیزاتی از جمله تبلت و گوشی هوشمند و در اختیار قراردادن آن به دانش آموزان به صورت امانی کوشا باشد تصریح کرد: لازم است استانداری نیز از محل اعتبارات ابلاغی خرید تبلت برای دانش اموزان را در دستور کار قرار دهد و سازمان برنامه و بودجه و همچنین امور اجتماعی استانداری نیز در این کار شرکت کنند
وی همچنین در خصوص شبکه اینترنت استان تاکید کرد: شبکه اینترنت استان به خصوص در روستاها باید تقویت شود و این مهم باید در دستور کار اداره کل فناوری ارتباطات قرار بگیرد
استاندار مرکزی ادامه داد: در حال حاضر در برخی روستاها به دلیل عدم دسترسی به شبکه اینترنت ۵۰۰ دانش آموز به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال تحصیل هستند.

 

در همین رابطه: ناتوانی مخابرات در تأمین اینترنت کبودراهنگی‌ها
ایسنا/همدان - ضعف اینترنت درگیرودار بی مهری دست اندرکاران مخابرات شهرستان کبودراهنگ بلاتکلیف مانده است.

گویا تصمیمات برای هدایت زندگی ها به سمت فضای مجازی در کشور به ویژه در مناطق دورافتاده نیاز به تقویت بیشتر زیرساخت های اینترنت دارد چراکه در این روزها ضعف اینترنت توان مسئولان مربوطه کشور را زیرسوال برده و به نظر می رسد حل این مشکل نیاز به ورود مدیران توانمند و اختصاص اعتبارات ملی دارد.

طبق نظر برخی مردم روستاهای دورافتاده شهرستان کبودراهنگ موضوع ضعف اینترنت در شهرستانی که ۸۰ درصد جمعیت آن را روستائیان تشکیل می دهند، پذیرفتنی نیست.

در قرنی که زندگی ها در بستر فضای مجازی شکل می گیرد، تعدادی از مردم روستاهای کمتر برخوردار شهرستان کبودراهنگ به ویژه تعدادی از روستاهای بخش محروم گل تپه باید برای گشودن درب های فضای مجازی راه طولانی و پرهزینه ای را طی کنند.

پس از سال ها که فضای مجازی همه نقاط زندگی بشر حتی نقل و انتقال نقدینگی کشاورز و دامدار در دور افتاده ترین روستاهای کشور را به خود اختصای داده است، مردم تعدادی از روستاهای شهرستان کبودراهنگ هنوز هم پس از سال ها ارتباطشان را در تماس تلفنی خلاصه کرده اند و به علت ضعف زیرساخت های مخابراتی باید برای کوچکترین ارتباط توسط فضای مجازی هزینه سنگینی بپردازند تا یک تراکنش انجام شود به طوریکه اگر همان کار را حضوری در ادارات انجام دهند زمان و هزینه ای که صرف می شود، بسیار پایین تر از خرید بسته های اینترنتی است.

نمونه آن ناموفق بودن برنامه شاد در برخی روستاهای شهرستان کبودراهنگ است، چراکه برنامه شاد طرحی است که شاید دانش آموزان و معلمان در مرکز استان بتوانند از آن برای تدریس و تحصیل بهره ببرند اما در مناطقی که مسافت زیادی با مرکز شهرستان و بخش های تابعه دارند، به علت ضعف زیرساخت های اینترنتی و نبود پهنای باند وسیع برای جابه جایی داده ها این طرح موفق نیست.

این روزها ضعف اینترنت در اکثر روستاهای کبودراهنگ از جمله «چاله‌کَند» نیز به تنشی بزرگ تبدیل شده و ادارات مخابرات شهرستان کبودراهنگ و استان را درگیر خود کرده است و مسئولان مخابرات کبودراهنگ حل مشکل را به یک مصاحبه خلاصه کرده اند.

گرچه در برخی روستاهای بخش شیرین سو و گل تپه با تلاش و پیگیری روحانیون مستقر و فرهنگیان و خیرین در روستاها هر از چند گاهی دستگاه وای‌فای و گوشی هوشمند به تعداد انگشت شمار در اختیار دانش آموزان روستاها قرار می گیرد اما این اقدامات تنها مُسکن است و چاره درد نیست!

مدیر مخابرات شهرستان کبودراهنگ در گفت‌وگویی نبود بودجه را علت ضعف اینترنت می داند این در حالیست که کبودراهنگ از ظرفیت های اقتصادی برخوردار است و دست اندرکاران مخابرات شهرستان می توانند با جذب درآمدهای اقتصادی و تعامل با مدیران شهرک های صنعتی مانند ویان کبودراهنگ پروژه اینترنت را به صورت پیمانکاری به آنها واگذار کنند.

پس در همه موارد پذیرفتنی نیست که بودجه های کلان حلال مشکلات اینترنت روستاهای کبودراهنگ است چراکه اگر مدیران ذیربط از جمله مدیر مخابرات زحمت پیگیری به خود بدهند مشکل ضعف اینترنت در روستاها قابل حل است.

 

در همین رابطه: داستان دراماتیک موبایل و اینترنت در لوداب/ مسوولان یک روز در لوداب زندگی کنند!
مشکل دیگر بخش لوداب آنتن دهی بسیار ضعیف تلفن همراه در روستاهایی چون آبلمی، سیلارستان‌ها، گاودانه و....است.

مسؤولان به خواب زمستانی فرو رفته‌اند.

مردم می‌گویند در شرایط کرونایی، بی‌تدبیری مسؤولان از خود کرونا بدتر است چرا در بخش لوداب با یک نسیم ملایم و حتی نم نم باران، شبکه‌های دیجیتال، آنالوگ و آنتن تلفن همراه قطع می‌شود؟ استاندار و سایر مسولان به داد مردم برسند.

به گزارش فارس، بعد از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب و خدمات گسترده مخابراتی در سراسر کشور، هنوز نقطه و سرزمین‌هایی وجود دارد که مسؤولان نمی خواهند درد مردمانش را ببینند.

بخش لوداب در ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مناطقی است که مسؤولان فقط برای آبادانی آن وعده می‌دهند.

مشکلات این بخش از مثنوی هفتاد من هم بالاتر است، مشکلاتی چون معضل آب شرب و بهداشتی، نبود سد و آب پایدار جهت توسعه کشاورزی، چاله چوله‌های راه اصلی بخش به سمت روستاهای ده سوخته، چنگ،گردنگاه، و یا راه ارتباطی روستاهای حیدرآبادها و قس علی هاذا.

مشکل دیگر این بخش آنتن دهی بسیار ضعیف تلفن همراه در روستاهایی چون آبلمی، سیلارستان‌ها، گاودانه و....است.

قطع مکرر برق همراه با اولین نم باران هم معضل دیگری است که مردم بخش لوداب باید در فصول بارش باران با آن دست و پنجه نرم کنند.

اما مشکل دیگری که این روز ها بیشتر به چشم می آید قطع و وصل اینترنت تلفن همراه است که با کوچکترین رعد و برقی حتی اگر با باران همراه نباشد اتفاق می‌افتد.مسوولان مخابرات استانی هم جز وعده و بهانه‌های واهی چیز دیگری به خورد مردم نمی‌دهند.

این مشکل وقتی بیشتر به چشم می آید که مسؤولان رده بالا، فرزندی داشته باشند که تحصیلش از طریق فضای مجازی انجام گیرد، شاید در این صورت درد مردم را درک کند.

مگر چه تفاوتی باید بین یک دانش‌آموز لودابی در روستای آبلمی، حیدرآباد با فرزند مسؤولان استانی و به خصوص مسولان مخابرات داشته باشد که باید از درس و مشق عقب بماند آن هم تنها به دلیل آنتن دهی ضعیف تلفن همراه و نبود اینترنت است.

باید پرسید مدیرکل مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد، آیا تا به حال به بخش لوداب سری زده‌اید؟ اگر هم سری زده باشید باید بدانید که لوداب فقط شهر گراب نیست باید به روستاهای گاودانه، آبلمی،چنگ، دره گرو، حیدرآبادها، چنارس و...سری هم بزنید.

اما مشکل اساسی دیگری که مردم این بخش باید به دلیل کم کاری و بعضا بی‌تفاوتی مسولان استانی با آن دست و پنجه نرم می کنند، قطع مکرر شبکه های دیجیتال و آنالوگ تلویزیونی است.

هم زمان با اولین قطره رحمت الهی (باران) و یا قطع لحظه‌ای برق این مشکل تا چندین روز ادامه پیدا می‌کند. این در حالی است این روزها با توجه به شیوع کرونا و انجام خود قرنطینگی جهت پیشگیری از ابتلا به کووید 19، تلویزیون تنها وسیله مناسب برای سرگرمی خانواده ها تبدیل شده است.

مسؤولان مربوطه و به خصوص صدا و سیمای استانی باید پاسخگوی این سوال تمام مردم بخش لوداب باشند که چرا این قطع مکرر شبکه های دیجیتال و آنالوگ تلویزیونی فقط باید در لوداب رخ دهد؟ چرا باید بین مناطق استان تفاوت قائل شده و مردم آزرده خاطر شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">