ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کیفیت موبایل به حد مطلوب خواهد رسید

| دوشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۶:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور 12 درصد است که تا پایان سال جاری و با واگذاری اپراتورهای اول ، دوم و اعتباری این رقم به بالای 20 درصد می‌‏رسد.
به گزارش ایلنا ، به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، دکتر محمد سلیمانی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: ضریب نفوذ تلفن همراه در مقایسه با متوسط جهانی مناسب نیست. در کشورهای اروپایی از هر 100 نفر 70 نفر و در کشورهای منطقه مانند ترکیه از هر 100 نفر 30 نفر دارای سیم کارت تلفن همراه هستند و این اختلاف ، رقم قابل توجهی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، افزود: شواهد حاکی است که تقاضای تلفن همراه در کشور ما بسیار بالا است و اگر مهلت این ثبت‌‏نام‌‏ها تا دو هفته دیگر تمدید می‌‏شد ، مردم برای دریافت 5/1 میلیون سیم کارت دیگر ثبت نام می‌‏کردند.

وی ، در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش کمی سیم کارت‌‏ها از کیفیت آنتن‌‏دهی کاسته نمی‌‏شود، گفت: با وجود آن که 500 هزار سیم کارت در شش ماه گذشته واگذار شده است ، ولی اندازه‌‏گیری‌‏ها نشان می‌‏دهد که بهبود وضعیت آنتن‌‏دهی نسبت به گذشته سیر صعودی طی کرده و مطمئنا با واگذاری‌‏های جدید نیز کیفیت پایین‌‏تر نخواهد آمد.

دکتر سیلمانی ؛ افزود: اساسی‌‏ترین مشکل ما در تهران تداخل فرکانس است که برای برطرف کردن مشکلات آنها از توان تخصصی داخلی بهره می‌‏بریم ، چرا که بهینه‌‏سازی این شبکه مقطعی نبوده بلکه باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، ادامه داد: با توسعه تجهیزات فنی مورد نیاز و استفاده از توان داخلی می‌‏توانیم وضعیت شبکه را روز به روز بهبود بخشیم و تا پایان سال جاری شبکه‌‏ای مطلوب خواهیم داشت.

دکتر سلیمانی ، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 20 میلیون و 340 هزار تلفن ثابت در کشور داریم این به آن معنا است که از هر 100 نفر 30 نفر صاحب تلفن ثابت هستند.

وی ، افزود: واگذاری تلفن ثابت در ده استان کشور به روز است و واگذاری سایر استان‌‏ها تا پایان شهریور به روز شده و در دو شهر دیگر نیز تا پایان بهمن سال جاری واگذاری‌‏ها به روز خواهد شد.

وی ، بر تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجهز کردن تمام دانشگاه‌‏های بزرگ کشور برای اتصال به فیبرنوری تاکید کرد و گفت: حدود 60 هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور داریم که این میزان در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار بالا است.

دکتر سیلمانی ، افزود: 90 درصد از ارتباطات اینترنتی ما درونی است و شبکه ملی می‌‏تواند با پهنای باند قابل قبول با سرعت بالا ارتباطات درونی را در داخل کشور برقرار سازد که از نظر هزینه و زمان صرفه‌‏جویی خواهد شد.

  • ۸۵/۰۲/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">