ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کیفیت مکالمه تلفن همراه بهبود می یابد

| يكشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۱:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

سعید کریمی- درصورت انجام به موقع برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، از نیمه دوم سال جاری کیفیت مکالمه تلفن همراه در تهران بهبود قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

«وفا غفاریان» معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شهر با بیان این مطلب افزود: مغایرت اجرا با طراحی و مشکل در طراحی شبکه از جمله دلایل عدم کیفیت مکالمه تلفن همراه در تهران است.

وی خاطر نشان کرد: طی بررسی‌های صورت گرفته بیش از دو هزار مورد مغایرت در اجرا با طراحی تشخیص داده شد که با تلاش‌های انجام شده مرتفع گردید و همین امر باعث بهبود 10 تا 15 درصدی کیفیت مکالمه تلفن همراه در تهران شد.

غفاریان ادامه داد:‌طراحی 7 مرحله‌ای شبکه تلفن همراه درتهران و عدم یکپارچه بودن آن باعث تداخل در شبکه شده است.

وی تأکید کرد: با بررسی‌های انجام شده، مشکلات شناسایی شده و از اوایل سال جاری باز طراحی شبکه آغاز شده است و در صورتی که برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به موقع انجام شود، کیفیت مکالمه تلفن همراه در تهران از نیمه دوم سال جاری به صورت قابل ملاحظه‌ای بهبود پیدا خواهد کرد.

رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران در خصوص آنتن‌های BTS مشاع نیز گفت: طرح استفاده از BTS های مشاع در شرکت مخابرات ایران به تصویب رسیده است و در صورت موافقت سازمان تنظیم مقررات عملیات نصب آن در سال جاری اجرایی خواهد شد.

وی درخصوص سیم کارت‌های ارزان قیمت‌ با بیان این مطلب که، اپراتور دوم باید مکمل اپراتوری باشد، خاطر نشان کرد: ریز اطلاعات ثبت نام اپراتور اول را در اختیار مسوولان ایران سل قرار داده‌ایم و از آنها خواسته‌ایم برنامه‌ریزی خود را به گونه‌ای انجام دهند که مکمل اپراتور اول باشند و در جاهایی که متقاضی سیم کارت وجود دارد شبکه خود را زودتر فعال کنند.

وی با بیان این مطلب که فاز اول شبکه تلفن همراه اپراتور دوم باید تا اواسط تابستان سال جاری فعال شده گفت: با مشخص شدن پیمانکاران، کار اجرایی آن آغاز شده است و امیدواریم تا اواخر شهریور ماه سال جاری این نوع از سیم کارت‌ها عرضه شود.

  • ۸۵/۰۲/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">