ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دره سیلیکون در آمریکا جایی است که شرکت هایی مانند اپل، فیسبوک، گوگل و ... منجر به پیشرفت های زیادی در فناوری در جهان می شوند اما یک تحقیق جدید نشان از فساد عجیبی در این منطقه داده است.
در سال 1930 دو دانشجوی مهندسی دانشگاه استفورد به نام های دیوید هیولت و ویلیام پاکارد یا همان «اچ پی» کار خود را در گاراژی در دره سیلیکون آمریکا آغاز کردند.
این دره که شمال کالیفرنیای آمریکا قرار دارد و دانشگاه استفورد در پیشرفتش تاثیر زیادی داشته است، هم اکنون به جز «اچ پی» خانه بسیاری از شرکت های تکنولوژی مانند فیسبوک، گوگل، اپل، یاهو، توئیتر، آمازون و... است.
بعضی از شرکت هایی که در دره سیلیکون قرار دارند را در تصویر زیر ببنید؛

نام این منطقه ابتدا برگرفته از تعداد زیاد شرکت‌های تولید کننده تراشه‌های سیلیسیمی در این منطقه بود که بعدها به نمادی از وجود کمپانی‌های زیاد فعال در زمینه فناوری‌های پیشرفته در این منطقه تبدیل شد. دره سیلیکون شهرهای بسیاری را در بر می‌گیرد، که مهمترین آنها سان خوزه مشهور به پایتخت دره سیلیکون است.

اما تحقیقی جدیدی به اسم «فیل در دره»  (اصطلاحی به معنا اینکه مشکلی در جایی وجود دارد که مردم نمی خواهند در آن رابطه صحبت کنند) حقیقتی را از قلب آی‌تی دنیا بازگو کرده که باعث شده گاردین به این دره لقب «دره تبعیض های جنسیتی» بدهد؛ حدود 60 درصد زنانی که در این دره کار می کنند تاکنون مورد آزاد جنسی قرار گرفته‌اند. حدود دو سوم آنها هم گفته اند که اینکار را رئیسشان با آنها انجام داده است.

نویسنده تحقیق در رابطه با علت انجام این تحقیق گفت؛ علت شروع تحقیق از یک مکالمه باور نکردی با الن پائو (یک وکیل آمریکایی و رئیس سابق شرکت اینترنتی ردیت) بود، متوجه شدیم در زمانی  که زن ها تقریبا داستان های مشابهی را در محل کار تجربه می کردند، بیشتر مردها از مشکلی که زن ها با آن در محله کار داشتند، بی خبر بودند.

یکی از کسانی که در این تحقیق نقش اساسی داشت ترائه واسالو بود، او هم تجربه آزار و اذیت جنسی در دره سیلیکون را داشته است. از 220 زنی که واسالو و همکارانش با او مصاحبه کرده اند 90 درصد، مورد آزار و اذیت جنسی در خارج از شرکت و یا سالن های کنفرانس قرار گرفته اند؛ همکاران  87 درصد آنها با آن ها بد رفتاری کرده اند.

بیشتر کسانی که تحقیق روی آنها انجام شد یعنی 77 درصد آنها زنان بالای 40 سال بودند، سه چهارم آنها بچه داشتند و فقط یک چهارم آنها مقام بالایی در دانشگاه داشته اند. یک دهم آنها هم کارگر شرکت بوده اند.

بعضی از این زن ها کارمندان گوگل و اپل بوده اند.

به گزارش خبرآنلاین گفتنی است 39 درصد زنانی که در محل کار مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفتند به دلیل ترس از تاثیر منفی روی شغلشان، چنین چیزی را گزارش نداده اند، 60 درصد کسانی هم که آزار و اذیت را گزارش داده اند گفته اند اتفاق خوبی برایشان نیفتاده است. 30 درصد دیگر هم گفته اند می خواهد این اتفاق را فراموش کنند. برخی گفته اند رییسشان با وعده ارتقای شغلی، پیشنهاد به آنها داده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">