ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فیس بوک قصد داشت در سه ماهه نخست ۲۰۲۱ گزارشی درباره محتوای پر بازدید منتشر کند اما به دلیل احتمال تاثیر بد آن بر شرکت این گزارش را منتشر نکرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، فیس بوک چهارشنبه هفته گذشته گزارشی درباره پر بازدیدترین محتوا در آمریکا منتشر کرد. این نخستین باری بود که چنین گزارشی منتشر شده بود. اما به نوشته نیویورک تایمز این پلتفرم اجتماعی در سه ماهه نخست ۲۰۲۱ میلادی مشغول تنظیم گزارش مشابهی بود، اما از انتشار آن خودداری کرد.

در این گزارش که کپی آن نیز در اختیار نیویورک تایمز قرار دارد، پربازدیدترین لینک در فیس بوک به یک گزارش خبری تعلق داشت که تیتر آن طوری تنظیم شده بود که دلیل مرگ یک پزشک فلوریدایی را تزریق واکسن کووید ۱۹ نشان می‌داد. گزارش مذکور نیز در نشریه «ساوث فلوریدا سان سنتینل» منتشر شده بود.

همچنین این گزارش نشان می‌داد صفحه فیس بوک نشریه Epoch Times (یک روزنامه مخالف چین که نظریه‌های توطئه را نیز منتشر می‌کند) نوزدهمین صفحه پر بازدید در این پلتفرم است.

طبق ایمیل‌های داخلی فیس بوک، قرار بود این گزارش به طور عمومی منتشر شود اما برخی مدیران ارشد این پلتفرم معتقد بودند چنین محتوایی به ایجاد یک بحران روابط عمومی منجر می‌شود. بنابراین گزارش مذکور بایگانی شد.

اندی استون سخنگوی فیس بوک در این باره می‌گوید: ما ابتدا تصمیم داشتیم این گزارش را منتشر کنیم. اما از آنجا که می‌دانستیم تمام توجهات را به خود جلب می‌کند، می‌خواستیم ابتدا اصلاحاتی در سیستم بررسی و گزارش خود به وجود بیاوریم.

البته این پلتفرم هنوز دلیل انتشار گزارش پر بازدید ترین محتوا در هفته گذشته را اعلام نکرده است. اما اخیراً با انتقادات و بررسی‌های دقیقی درباره داده‌هایی که با دولت و مردم به اشتراک می‌گذارد و به خصوص درباره اخبار جعلی مربوط به واکسن‌ها و ویروس‌ها مواجه شده است.

با افزایش موارد ابتلاء به ویروس کرونا دلتا، انتقادات از فیس بوک نیز افزایش یافته است. در این میان کاخ سفید نیز از فیس بوک خواسته اطلاعات بیشتری درباره محتوای اشتباه و جعلی در پلتفرم خود منتشر کند و علاوه بر آن برای جلوگیری از گسترش چنین محتوایی، اقدامات بیشتری انجام دهد.

ماه گذشته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا فیس بوک را قاتل مردم خوانده بود، زیرا اجازه می‌داد اطلاعات جعلی انتشار و گسترش یابند.

البته بعد کاخ سفید موضع نرم‌تری در قبال این شرکت اتخاذ کرد. با این وجود سازمان‌های فدرال دیگر نیز فیس بوک را متهم کرده‌اند اطلاعات کلیدی را مخفی می‌کند.

  • ۰۰/۰۵/۳۰

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">