ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه بعد از تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا مقرر شد سامانه‌ای برای کنترل، نظارت و پیشرفت دستگاه‌ها درباره این موضوع راه‌اندازی شود، گفت: با گذشت ۶ سال از تصویب این قانون هنوز گزارش شفاف و روشنی از وضعیت سامانه ارائه نشده است.
اسدالله عباسی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس پیرامون لزوم عملیاتی شدن قانون مبارزه با قاچاق کالا در کشور گفت: مبارزه با قاچاق کالا ازجمله مهم‌ترین ابزارهای حمایت و تقویت تولید داخل است. بر اساس آمارها سالانه ۲۰ الی ۲۵ میلیارد دلار قاچاق کالا در کشور داریم. در سال ۹۲ قانونی برای مبارزه با قاچاق کالا در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

وی اضافه کرد: بعد از تصویب قانون مذکور مقرر شد، سامانه‌ای برای کنترل، نظارت و پیشرفت دستگاه‌ها در امر مبارزه با قاچاق کالا راه‌اندازی شود. برای این منظور مصوبه‌ای هم داشتیم و هدف از آن شفاف‌سازی بود.

عباسی درباره آخرین وضعیت سامانه مذکور گفت: با گذشت ۶ سال از تصویب قانون هنوز به طور کامل گزارش شفاف و روشنی از وضعیت سامانه ارائه نشده است.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی این سامانه ضروری است، ادامه داد: برای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز، جلوگیری از سوء استفاده و کم‌کاری دستگاه‌ها این سامانه هرچه سریع‌تر باید عملیاتی شود. البته راه‌اندازی سامانه مذکور نیازمند پیش‌نیازهای همچون، تجهیز گمرکات کشور به دستگاه‌های الکترونیکی و گسترش دولت الکترونیک است.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به اینکه بر اساس گزارشات، کارت‌های بازرگانی ابزاری برای قاچاق کالا و فرار مالیاتی هستند، گفت: متاسفانه شاهد سوء استفاده‌های فراوانی در این بخش هستیم. درحال حاضر کارت‌های بازرگانی به راحتی خرید و فروش می‌شوند. این موضوع به قاچاق کالا و فرار مالیاتی دامن می‌زند. وزارت صمت وظیفه صدور، تمدید، ابطال و رتبه‌بندی کارت‌های بازرگانی عهده‌دار است.

عباسی در پاسخ به اینکه چرا وزارت صمت رتبه‌بندی کارت‌های بازرگانی را  به اتاق بازرگانی واگذار کرده است، گفت: مسئولیت این بخش با وزارت صمت است و نباید بخش دیگری واگذار کند. بهتر است خودشان این کار را انجام دهند. وزارت صمت باید نظارت بیشتری بر صدور، تمدید و عملکرد کارت‌های بازرگانی داشته باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">