ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گزارشی از وضعیت ADSL در جهان وایران

| سه شنبه, ۲۶ مهر ۱۳۸۴، ۰۳:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

گسترش اینترنت و وابستگی افراد به آن نیاز جامعه را به خطوط پرسرعت اینتر نت در چند سال اخیر بیشتر کرده و همین امر باعث شده که سازمان تنظیم و مقررات با گرفتن حق لیسانس یک میلیارد و 500 میلیون تومانی ، ایجاد خطوط ADSL را به 13 شرکت pap واگذار کند.
به گزارش(ایسنا)، در شرکت‌های pap برای ارایه‌ی خطوط ADSL با مشکلات فراوانی ازجمله نبود فضا و ارتباط بین مراکز و قدیمی‌بودن کابل‌های تلفن مخابات مواجه است.
در ایالات متحده،150 میلیون نفر دسترسی مستقیم به اینترنت دارند و هزینه‌ی ماهیانه‌ی استفاده از اینترنت برای یک خانواده حداقل 3/29 معادل 3/2 درآمدفرد در جامعه است و 35 درصد کاربران خانگی نیز از خطوط برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند و این در صورتی است که در جامعه‌ی ما پرداختن 25 هزار تومان برای استفاده از اینترنت پرسرعت هنوز جا نیفتاده و وابستگی چندانی به آن ندارد در نتیجه شرکت‌های pap ناچار هستند برای گسترش این خطوط قیمت محصولات خود را پایین آورند .
یکی از مشکلات اساسی شرکت‌های pap نبود فرهنگ مناسب برای استفاده ازاین خطوط، کمبود محتوا در اینترنت است که نیاز مردم را برای استفاده از این تکنولوژی کاهش داده است.
بر اساس تحقیقات شرکت IDC هشت میلیون و980 هزار مشترک خانگی از مدم کابلی برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند در صورتی که 9 میلیون و 300 هزار نفر از خطوط ADSL بهره می‌گیرند که کره‌ی جنوبی با 55 میلیون جمعیت بیشترین مصرف کننده‌ی ADSL در جهان است و اکثر شرکت‌های فعال در این زمینه در کره ، بیشتر و در این تکنولوی در جهان است .
کشورهای پیشرفته لقب کیمیا را به سرویس‌های ADSL داده‌اند به دلیل این‌که علاوه بر اینترنت پرسرعت ، سرویس multimedia و vide را به کاربران ارایه می‌دهد.
بنا بر این گزارش، در حالی که در جامعه‌ی ما ADSL را تنها با سرویس اینترنت پرسرعت می‌شناسند یکی دیگر از مشکلات دیگر شرکت‌های pap برای ارایه‌ی این تکنولوژی به کاربران، قدیمی‌بودن خطوط تلفن است و هنوز 30 درصد مشترکان تلفن در سطح تهران از خطوط تلفن pcm استفاده می‌کنند در حالی که تکنولوژی ADSL به یک زوج سیم مسی کابلی با پهنای باند 1/1 مگا هرتزی نیاز دارد تا آن را به کانال‌های 4 کیلوهرتزی تقسیم کند که آخرین کانال آن جهت ارسال صدا و فکس قرار می‌گیرد.
سرعت انتقال داده‌ها در خطوط ADSL به فاصله‌ی ارتباطی کاربر با مرکز مخابراتی و نوع سیم استفاده شده بستگی دارد که حداکثر فاصله‌ی برنامه مرکز مخابراتی باید 5 کیلومتر و460 متر باشد و در غیر این صورت سرعت خطوط کاهش پیدا می‌کند .
مهندس «ناصر علی سعادت»رییس کمیته‌ی اینترنت انجمن شرکت‌های انفورماتیک با بیان اینکه خطوط ADSL هنوز در کشور ماه جا نیفتاده است می‌گوید: یکی از مشکلاتی که رشد و توسعه‌ی ADSL در جامعه را باتاخیر مواجه کرده ، نبود ارتباط میان تجهیزات نصب شده در مراکز مخابراتی با شرکت‌ها است که این امر نیاز به زمان دارد .
وی تصریح می‌کند: مردم باید به این سرویس نیاز پیدا کنند تا برای آن هزینه‌ای در سبد خانواده در نظر بگیرند در غیر این صورت استفاده از این خطوط گران است.
رییس کمیته‌ی اینترنت انجمن شرکت‌های انفورماتیک تاکید می‌کند: بر اساس استانداردهای جهانی، اینترنت در ایران گران نیست تنها سطح در آمد جامعه پایین است و توانایی پرداخت این هزینه را ندارند.
وی خاطر نشان می‌کند: مخابرات باید با پایین آوردن تعرفه‌ها در کاهش قیمت‌ها به شرکت‌های PAP کمک کند .
مهندس سعادت با بیان اینکه همکاری مراکز مخابراتی با شرکت‌های PAP ضعیف است می‌گوید: این سیستم نو و تازه‌ای برای مخابرات است و وجود این مشکلات برای نصب تجهیزت طبیعی است .
وی در پایان سخنانش می‌افزاید: در مورد ADSL باید یک سال دیگر صحبت کرد به دلیل این که در حال حاضر پوشش کافی وجود ندارد.
مهندس «فریبرز نژاد دادگر» مدیر یکی از شرکت‌های PAP نیز می‌گوید: شرکت‌هایPAP تنها در مراکزی از مخابرات که فضای کافی در اتاق MDF داده می‌شود می‌توانند خدمات‌شان را به کاربران ارایه کنند.
وی ادامه می‌دهد: 30 درصد از خطوط تلفن قدیمی‌است که این امر ارایه‌ی سرویسADSL را به کاربران دچار مشکل کرده است .
وی معتقد است که ارایه‌ی خطوط ADSL به کاربران اینترنت حداقل ماهیانه 35 هزار تومان برای شرکت‌های PAP هزینه دارد در حالی که آنها تنها 25 هزار تومان برای ارایه‌ی این خطوط با سرعت 64K از کاربران دریافت می‌کنند.که این امر ضررهای فراوانی به آن‌ها وارد کرده است .
مهندس نژاددادگر، با بیان این که شرکت‌های PAP در سه سال آینده به سوددهی می‌رسند می‌گوید: محاسبات ما برای ورود به این صنعت درست نبوده و هزینه فراوانی را برای باقی مانده در این عرصه پرداخت کردیم .
وی تصریح می‌کند:گران بودن استفاده از این خطوط در سبد خانواده‌ها باعث شده که شرکت‌های PAP قیمت خدمات خود را پایین آورند.
وی می‌افزاید: ما باید سرویس و امکانات مناسب را از مخابرات دریافت کنیم تا بتوانیم خدمات با کیفیت به کاربران ارایه دهیم .
وی در پایان سخنانش می‌گوید: مخابرات باید به شرکت‌های PAP در پایین آوردن قیمت‌ها کمک کند تا ضربه‌ی کمتری را دریافت کنیم .
سیامک رفیع یکی از کاربران خطوط ADSL با بیان اینکه سرعت این خطوط قابل مقایسه با کارت‌های اینترنت نیست، می‌گوید: هنوز پوشش کامل در شهر تهران وجود ندارد و باعث قطع شدن متوالی می‌شود .
وی می‌افزاید: این تکنولوژی تنها برای افرادی که استفاده بیش از اندازه دارند مفید است و گسترش آن بستگی به فرهنگ مردم دارد .

  • ۸۴/۰۷/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">