ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رفع تحریم های ایران به واسطه اجرای برجام شرکت های مهم ارتباطی جهان را برای حضور در ایران مشتاق کرده است؛ به گونه ای که امسال هفدهمین نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاع رسانی ایران تلکام 2016 عرصه حضور 22 کشور بود.

به گزارش ایرنا، اجرای توافق هسته ای برجام با گروه 1+5 از دی ماه 1394 علاقه بسیاری از کشورها و شرکت های مهم جهانی را برای حضور در کشورمان برانگیخت.
از فردای امضای توافق پای بسیاری از کشورها به ایران باز شد و هرکدام برای ورود زودتر و تعامل با شرکت های ایرانی در تلاش بودند.
امسال شرکت های معتبر ارتباطی جهان خود را به در هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی (ایران تلکام 2016) رساندند تا از چهارم تا هفتم مهرماه نیازهای جامعه ایرانی و راه های همکاری را بررسی کنند؛ امری که تا پیش از این به دلیل وجود تحریم ها متوقف شده بود.
پارسال گرچه روند مذاکرات هسته ای ایران در جریان بود اما هنوز نتیجه قطعی آن برای کشورهای جهان و شرکت های خارجی روشن نبود بنابراین ایران تلکام 2015 با حضور 212 شرکت و واحد تولیدی ایرانی و 80 شرکت خارجی یا نمایندگی های این شرکت ها برگزار شد و طرف های خارجی برای بستن قراردادهای همکاری فعالیت چندان جدی و پررنگی نداشتند.
امسال 22 کشور به نمایشگاه ایران تلکام 2016 آمدند. 43 شرکت فقط از هند و چین حضور داشتند. از ترکیه، افغانستان، ژاپن، لیبی، تایوان و ویتنام نیز نزدیک به 70 شرکت یا خود در این نمایشگاه حاضر شدند یا نمایندگان ایرانی خود را به این همایش فرستادند.
از سوی دیگر، امسال فضا برای حضور شرکت کنندگان خارجی در نمایشگاه تلکام بسیار متفاوت بود.
سالن های ۱۰ و ۱۱ مربوط به شرکت های خارجی نه در فضایی دور افتاده و بی رمق، بلکه کنار شرکت های داخلی و تولید کنندگان مطرح کشور مستقر بود و این شرکت ها به معرفی فناوری های مرتبط با شبکه های مخابراتی و تلفن همراه به بازدیدکنندگان می پرداختند.
برخی شرکت های خارجی راهکارهای هوشمند مالی برای کسب و کارها، زیرساخت های شبکه، ارایه شبکه فیبر نوری و نرم افزارهای مربوط به انرژی های تجدید پذیر را ارایه کردند.
امسال بازدیدکنندگان در هر نقطه نمایشگاه مدیران داخلی را می دیدند که با همتایان خارجی خود در حال رایزنی و گفت و گو بودند تا فناوری های جدید آنان را برای توسعه در داخل کشور جذب کنند.
از دید مدیران دولتی و بخش خصوصی حضور پررنگ شرکت های خارجی در این دوره از نمایشگاه عاملی برای توسعه توانمندی داخلی کشور بود.
حضور شرکت موتورولا که در زمینه ارایه گوشی ها هوشمند فعال است، یکی از پربازدیدکننده ترین بخش های نمایشگاه تلکام امسال را رقم زد.
موتورولا در چند سال گذشته نتوانسته بود به دلیل تحریم ها در نمایشگاه تلکام شرکت کند اما امسال در غرفه ای خدمات و محصول های خود را به نمایش گذاشت.
غرفه داران این شرکت به خبرنگار ایرنا گفتند توافق برجام باعث حضور این شرکت در نمایشگاه امسال است.
همچنین امسال خبرهایی درباره آغاز عرضه یک گوشی همراه تولید چین در این نمایشگاه منتشر شد.
شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد این عرضه کننده گوشی همراه از چین بزودی محصول خود را به بازار می فرستد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روز گشایش نمایشگاه ایران تلکام 2016 درباره تاثیر برجام بر این رویداد مهم گفت: فرصت بسیار خوبی پس از اجرای برجام در کشور ایجاد شده و اکنون بازارهای منطقه ای و بین المللی به روی ایران باز است.
وی افزود: اینک فرصت کاملی برای صادرات کالا فراهم شده است که شرکت های ایرانی می توانند از آن استفاده کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">