ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گزارش های غلط مخابرات عامل عقب ماندگی اینترنت

| شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۳:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

به گفته دبیر سابق شورای عالی اطلاع‌رسانی: «اگر Broadband Access را با رعایت همه ضوابط فرهنگی و ایمنی که لازم داریم در کشورمان توسعه دهیم، موجب حل مسائل بوروکراتیک دولت، روابط اقتصادی- اجتماعی مردم، بنگاه‌ها، و توسعه اشتغال در ایران می‌شود، اما ما با ندانم‌کاری دور خودمان را بسته‌ایم، و هر کسی با توهم گمان می‌کند که دیگری جلوی آن را گرفته است.»

نصرالله جهانگرد دبیر پیشین شورای عالی اطلاع‌رسانی اخیرا در گفت‌وگویی به تشریح وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورمان به ویژه در حوزه مدیریتی پرداخته است.

در این مصاحبه که توسط ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات در آستانه برگزاری «کنگره فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکرد به‌زیست شهروندان» انجام شده، جهانگرد تصریح کرده: ««هنوز در سطح ملی نمی‌دانیم که دسترسی به Broadband به نفع ماست یا به زیان ما؛ عده‌ای مخلصانه معتقدند که مضر است، عده‌ای هم مخلصانه می‌گویند که این فناوری اساس رشد و توسعه کشور خواهد شد. اینها باید کنار یکدیگر بنشینند و گفت‌وگو کنند که ضرر یا نفع این پدیده چیست؟ ضرر را باید چگونه رفع کرد تا بتوان از منافع آن بهره‌مند شد؟ اگر این وضع اتفاق بیفتد، موجب پرش لگاریتمی در ‌وضع اقتصادی کشور خواهد شد.»

وی همچنین می‌افزاید: «من معتقدم اگر Broadband Access را با رعایت همه ضوابط فرهنگی و ایمنی که لازم داریم در کشورمان توسعه دهیم، موجب حل مسائل بوروکراتیک دولت، روابط اقتصادی- اجتماعی مردم، بنگاه‌ها، و توسعه اشتغال در ایران می‌شود، اما ما با ندانم‌کاری دور خودمان را بسته‌ایم، و هر کسی با توهم گمان می‌کند که دیگری جلوی آن را گرفته است.»

جهانگرد در تبیین علت این معضل افزوده است: «به نظر من، دیدگاه مسئولین اصلی کشور به این موضوع منفی نیست، بلکه گزارش درستی برایشان تهیه نشده است. من معتقدم علت این معضل، گزارش‌های بسیار غلطی است که مخابرات ایران و دست‌اندرکاران خدمات ارتباطی ایران تهیه کرده‌اند. همان‌ها هم هستند که باید این غلط خودشان را تصحیح کنند؛ این موضوع را می‌توانم در هر جمع و محفلی مستندا بیان کنم که عامل توقف رشد در این حوزه، فقدان یک بینش صحیح در بخش ارتباطی و مخابراتی کشور بوده است. دستگاه‌های نظارتی و تصمیم‌گیر، مشکل برای حل مسئله نداشته‌اند، و همین الان هم با تهیه و انعکاس گزارش صحیح، موضوع قابل حل است.»

نصرالله جهانگرد در این گفت‌وگو همچنین ظرفیت‌ها و الزامات بکارگیری فناوری اطلاعات در کشورمان برای ارائه خدمات مختلف و متنوع را مورد بررسی قرار داده است.

گفتنی است متن کامل این مصاحبه در شماره آتی ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات همزمان با برگزاری کنگره مزبور منتشر خواهد شد.

  • ۸۹/۰۲/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">