ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گزارش وضعیت تلفن همراه درمجلس

| يكشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۸۵، ۱۲:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

وضعیت مخابرات کشور و برنامه‌‌های آتی آن در چارچوب برنامه پنج‌ساله چهارم توسعه روز سه‌شنبه در مجلس بررسی می‌شود.

رمضانعلی صادق‌زاده، رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «جهان‌صنعت» ضمن اعلام این مطلب گفت: طی دو روز آینده جلسه‌ای با حضور اعضای هیات‌مدیره شرکت مخابرات و کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار می‌شود و در این جلسه شرکت مخابرات موظف به ارایه گزارشی از وضعیت تلفن ثابت و تلفن‌همراه کشور به کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی است.

وی همچنین افزود: این جلسه بیست و دوم ماه جاری با حضور رییس هیات‌مدیره، مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران و همچنین اعضای کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی تشکیل خواهد شد و در آن برنامه‌‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت مخابرات در حوزه تلفن‌همراه و تلفن ثابت و... در راستای برنامه پنج ساله چهارم توسعه ارایه خواهد شد.

رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی درخصوص عملکرد اپراتور دوم و ضمانت اجرای وعده‌‌های این اپراتور برای واگذاری سیم‌کارت تا تابستان امسال نیز گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طرف مجلس به‌عنوان کارفرمای کنسرسیوم ایرانسل بر عملکرد این کنسرسیوم نظارت دارد و مجلس به طور مستقیم در کارهای داخلی اپراتور دوم دخالت نمی‌کند.

وی متذکر شد: وزارت ICT هر سه ماه یکبار باید گزارشی از وضعیت عملکرد اپراتور دوم و مراحل پیشرفت کار به کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی ارایه کند. پس از صدور پروانه اپراتور دوم و اجرایی شدن قرارداد از آذر ماه سال 84 تاکنون، وزارت ICT یک گزارش از عملکرد اپراتور دوم به کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی فرستاده که هنوز بررسی نشده است.

صادق‌زاده افزود: در صورتی که اپراتور دوم در اجرای قرارداد و واگذاری سیم‌کارت‌ها تا تابستان امسال هرگونه تاخیری داشته باشد در مفاد قرارداد مکانیزم‌‌های جریمه‌ای برای این موارد پیش‌بینی شده است.

وی درخصوص برندگان مناقصه پیمانکاران اپراتور دوم نیز گفت: اسامی برندگان مناقصه هنوز از طرف کنسرسیوم ایرانسل اعلام نشده و در دست بررسی است.
در حال حاضر مجلس نسبت به موضوع تلفن‌همراه حساسیت نشان داده و در جلسات متعددی به این موضوع می‌پردازد و دولت را موظف به اجرای تعهداتش می‌داند.

دیگر عضو کمیته مخابرات کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مصوبات قانونی و عزم دولت و مجلس برای تقویت حضور بخش‌های غیردولتی برای خدمات‌رسانی در عرصه مخابرات از حساسیت نمایندگان مجلس نسبت به حوزه مخابرات و به ویژه تلفن‌همراه خبر داد.

احمد بزرگیان تصریح کرد: دولت براساس قانون توسعه کشور در کنار حمایت از بخش غیردولتی و تلاش برای کاهش تصدی‌‏گری موظف به انجام تکالیف دیگری از جمله افزایش ضریب نفوذ تلفن‌همراه است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: شایسته است به جای ورود مستقیم دولت به عرصه ارایه سیم‌کارت‌‏های اعتباری، شرکت‌‏های غیردولتی یا خصوصی دیگری برای برطرف کردن نیازهای موجود در جامعه و تحقق اهداف و تکالیف وزارت ارتباطات در این عرصه وارد شوند.

بزرگیان درخصوص اختلالات گسترده در شبکه تلفن‌همراه کشور در روزهای پایانی سال گذشته و روزهای نخست سال‌جاری که تا سیزدهم فروردین ماه ادامه داشت و تاثیر ورود سیم‌کارت‌‏های پیش فروش شده در این وضعیت، اظهار داشت: رسیدن به کیفیت مطلوب و استاندارد در شبکه تلفن‌همراه به بودجه و اعتبارات نیاز دارد و پیش فروش تلفن‌همراه نیز در همین راستا صورت گرفته است.

عضو کمیته مخابرات مجلس تاکید کرد: دولت موظف است به تعهدات خود مبنی بر واگذاری هشت میلیون سیم‌کارت پیش فروش شده در سال گذشته در زمان مقرر پاسخ دهد.

  • ۸۵/۰۱/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">