ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گزارش ITU از وضعیت دسترسی به اینترنت

| يكشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۰، ۰۳:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

آخرین گزارش منتشر شده توسط اتحادیه جهانی مخابرات نشان داد که بیش‌ترین کاربرد اینترنت، به ویژه در کشورهای در حال توسعه، در میان افرادی دیده می‌شود که درآمد و تحصیلات بالاتری دارند.

به گزارش موبنا، تحقیقات نشان داده که کاربرد اینترنت به ویژه در میان نسل‌های جوان‌تر متداول است و این موضوع نشان می دهد که برای ایجاد امکان دسترسی به اینترنت در کشورهای درحال‌توسعه ظرفیت بالقوه ای وجود دارد.

بر اساس گزارش اتحادیه جهانی مخابرات، کاربرد اینترنت در میان کسانی که در حال حاضر در مدارس تحصیل می‌کنند، متداول‌تر است از این رو، ایجاد امکان دسترسی به اینترنت در مدارس می‌تواند به افزایش کاربرد اینترنت در کشورهای درحال‌توسعه کمک کند.

بر اساس این گزارش، در بسیاری از کشورها، از جمله ایسلند، نروژ، سوئد، و جمهوری کره، تفاوت کمی بین درصد جمعیت کاربران اینترنت و کاربران کامپیوتر وجود دارد.

این در حالی است که در اردن حدود 55 درصد از مردم در سال 2009 کامپیوتر داشتند، اما تنها 26 درصد از اینترنت استفاده می کردند.

در آذربایجان، مراکش و ژاپن، تعداد کاربران اینترنت بالاتر از کاربران کامپیوتر است و این می‌تواند ناشی از رواج دسترسی به اینترنت از طریق دستگاه هایی مثل تلفن همراه باشد.

داده‌ها نشان می‌دهد که هم کشورهای توسعه‌یافته و هم کشورهای در‌حال‌توسعه به ضریب نفوذ بالایی برای استفاده از تلفن همراه دست یافته اند.

گزارش ها حاکی است، به تازگی در کنیا با کاهش شدید قیمت‌ها و راه‌اندازی خدمات نسل سوم، افزایش چشمگیری در نفوذ اینترنت موبایل ایجاد شده، به طوری که تعداد مشترکان اینترنت موبایل از حدود 3.2 میلیون نفر در اواخر سپتامبر 2010 به 4.7 میلیون نفر طی اواخر سال 2010 رسیده است.

بر این اساس تا پایان سال 2010 بیش‌تر از یک‌چهارم جمعیت کنیا از اینترنت استفاده کرده‌اند. این در حالی است که این رقم در سال 2008 تنها 15 درصد بود.

  • ۹۰/۱۱/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">