ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در نامه‌ای خطاب به معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درخواست کرد تخصیص سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران در سال ۹۷، حداقل همانند سال گذشته باشد.

به گزارش ایرنا سیدمحمدرضا دربندی در نامه خود آمادگی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد را برای سهمیه‌بندی اعطای طرح ترافیک به خبرنگاران اعلام کرد و از مسئولان ارشد شهرداری و اعضای شورای شهر تهران خواست در مسیر خدمت به اصحاب رسانه، به پذیرش روند منطقی و قانونی اعطای سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران اقدام کنند.

در بخشی از این نامه آمده است: «با توجه به مطلبی که در مصاحبه اخیر خود با خبرنگاران اعلام کردید، خواهشمند است با توجه به افزایش قابل توجه نشریات و خبرنگاران، حداقل همانند سال گذشته ۱۲۷۰ سهمیه خبرنگاری را جهت اولویت‌بندی و تأیید صلاحیت به این معاونت بسپارید.»

در روزهای اخیر نحوه تخصیص طرح ترافیک خبرنگاران و محروم ساختن جمع کثیری از اصحاب رسانه از حق تردد رایگان و آزادانه در سطح شهر به منظور فعالیت اطلاع رسانی مؤثر، موجب اعتراض اصحاب رسانه به عملکرد معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران شده است.

محسن پورسید آقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، اخیرا در پاسخ به خبرنگاران اعلام کرده بود: «حاضر هستیم مسئولیت رتبه‌بندی و انتخاب خبرنگاران را به معاونت مطبوعاتی بسپاریم»

از همین رو با پیگیری موضوع و برگزاری جلسه حضوری مدیران انجمن نشریات کشور و تعاونی اصحاب رسانه با محمد سلطانی‌فر معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به دستور وی، معاونت مطبوعاتی طی نامه‌ای به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، خواستار سهمیه خبرنگاران برای توزیع شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران روزهای گذشته به خبرنگاران اعلام کرد: ارسال فهرست خبرنگاران احراز صلاحیت شده متقاضی طرح ترافیک برای مدیران رسانه‌ها (رسانه متبوع) آغاز شده و منتظر دریافت تایید فهرست از سوی آنها هستیم.

پور سید آقایی افزود: براساس آیین نامه اجرایی طرح ترافیک سال ۹۷ مصوب شورای اسلامی شهر تهران، ۲ هزار مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک به عنوان سهمیه برای خبرنگاران درنظر گرفته شده است.

این در حالیست که مسئولان شهرداری تهران هفته گذشته بارها گفته بودند وضعیت سهمیه حداقلی به رسانه‌ها برای استفاده از مجوز طرح ترافیک مشخص می‌شود و خبرنگاران با دریافت پیامک، می‌توانند از روز شنبه وارد محدوده طرح ترافیک شود، اما این اتفاق به طور کامل نیفتاد.

تا ساعات پایانی روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ماه درصد کمی از خبرنگاران متقاضی طرح ترافیک با پیامک مجوز طرح ترافیک مواجه شدند و بیشتر آن‌ها، نه پیامکی از معاونت ترافیک شهرداری دریافت کردند و نه مسئولی در این معاونت پاسخگوی ابهامات و مشکلاتشان بود.

البته طی یکی دو روز گذشته اعلام شد خبرنگارانی که مجوز طرح ترافیک دریافت نکردند، می‌توانند به سامانه طرح my.tehran.ir مراجعه و با بازبینی بارگزاری مجدد مدارک خود، اعتراضشان را ثبت کنند.

این در شرایطی است که چندی قبل شورای شهر طی مصوبه‌ای اعلام کرد که بر اساس قوانین و چارچوب‌ها شهرداری باید به خبرنگارانی که خبرنگار بودن‌شان محرز است، آرم طرح ترافیک ارائه کند.

شهرداری تهران ارسال ۱۰ اثر در ۶ ماه پایانی سال ۹۶ یا تصویر بیمه‌نامه خبرنگاری به همراه یک برگ معرفی‌نامه از رسانه مربوطه را شرط احراز هویت خبرنگاران عنوان کرد.

به گزارش گسترش نیوز، محمد علیخانی، عضو شورای شهر تهران در این باره اعلام کرد: تمامی خبرنگارانی که خبرنگار بودن‌شان محرز است آرم طرح ترافیک دریافت می‌کنند.

بعد از چند روز شهرداری تهران از بین خبرنگارانی که آثار خود را ارسال کرده بودند، تعدادی از اسامی را لیست کرد و به رسانه‌ها فرستاد و از آنها خواست تا از بین این افراد تعداد کمی را انتخاب کنند؛ چرا که سهمیه‌ها محدود است.

آنچه حائز اهمیت است اینکه تاکنون تعداد زیادی از خبرنگاران واقعی نتوانسته‌اند ‌آرم طرح ترافیک را دریافت کنند.

مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز طی روزهای گذشته در نشستی خبری با بیان اینکه کار بررسی مدارک ارسالی خبرنگاران همزمان با ابلاغ آیین‌نامه مربوطه از سوی کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران آغاز شده است، افزود: بیش از چهار هزار و ۸۰۰ تقاضا در سامانه my.tehran.ir مبنی بر دریافت طرح ترافیک ویژه خبرنگاری ثبت شد.

علی پیرحسین‌لو ادامه داد: حدود ۴۰۰ مدرک ثبت شده در سامانه مرتبط با کار خبرنگاری نبود و یا جعلی بود که این مدارک از روند کار حذف شدند.

وی افزود: امسال برای احراز هویت خبرنگاران تصمیم بر آن شد که این افراد تصویر معرفی‌نامه‌ خود از محل اشتغال یا از تشکل صنفی را در سامانه طرح ترافیک ثبت کنند.

پیرحسین‌لو با اشاره به معیارهای در نظرگرفته شده برای توزیع آرم طرح ترافیک خبرنگاران هم اظهارکرد: رتبه‌بندی رسانه‌ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نظم انتشار اخبار و همچنین رتبه‌بندی رسانه‌ها به لحاظ خصوصی و دولتی معیارهایی بوده که برای توزیع آن در نظر گرفته شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">