ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گوشی رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید هک شده بود

| يكشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۰۳:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

طبق گزارش های منتشر شده، مشخص شده که گوشی همراه رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، پس از مدتها استفاده از چند ماه پیش مورد هک و نفوذ مجرمان سایبری قرار گرفته بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، جان فرنسیس کلی – رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید – از ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۷ میلادی در دولت دونالد ترامپ به این سمت برگزیده و منصوب شده است. وی پیشتر بعنوان فرمانده سابق ایالات جنوبی آمریکا و ژنرال سپاه تفنگداران نیروی دریایی این کشور فعالیت می کرده است.

این هک و نفوذ سایبری به گوشی همراه جان کلی، زمانی مشخص شد که وی چند ماهی بود که از سرعت پایین سیستم عامل گوشی و همچنین آپدیت و به‌روزرسانی نشدن سیستم عامل گوشی خود شاکی شده و سپس آن را در پایان تابستان به اداره پشتیبانی فناوری کاخ سفید تحویل داد.

متخصصان شبکه و پشتیبانی پس از بررسی دقیق این گوشی، متوجه شدند که گوشی همراه جان کلی، از ماهها پیش هک شده بوده و در معرض آسیب و نفوذ قرار گرفته بوده است. آنها همچنین اعلام کردند که گوشی مذکور نباید دیگر مورد استفاده قرار بگیرد. این در حالیست که وی هرگز از این اتفاق مطلع نشده بود و حالا نگرانی‌های کاخ سفید از افشای اطلاعات تماس و سایر اطلاعات محرمانه مربوط به دولت، رو به افزایش است.

البته متخصصان شبکه در ادراه پشتیبانی فناوری در کاخ سفید هنوز اعلام نکرده اند که دقیقا از چه زمانی گوشی همراه جان کلی مورد هک و نفوذ مجرمان سایبری قرار گرفته بوده است و تنها به طور حدودی برآورد می شود که چند ماه است که آسیب پذیری این گوشی به میزان زیادی بالا رفته است.  

مسئولان و کارکنان کاخ سفید از مساله بوجود آمده اظهار نگرانی بسیاری کرده اند چراکه هنوز معلوم و مشخص نیست هکرها از زمانی که جان کلی بعنوان دبیر امنیت ملی منصوب شده بوده یعنی از ژانویه تا ژوئیه سال جاری میلادی ۲۰۱۷، به چه اطلاعاتی دسترسی پیدا کرده اند.  بسیاری از متخصصان و کارشناسان شبکه برآورد می کنند احتمالا از دسامبر سال ۲۰۱۶ هکرها و مجرمان سایبری به گوشی همراه جان کلی نفوذ یافته بوده اند.

این نخستین باری نیست که مسائل امنیتی در دولت ترامپ بوجود می آید و طبق گزارش های منتشر شده، بسیاری از مشاوران کاخ سفید نظیر جرد کوشنر – مشاور ارشد دونالد ترامپ – همواره بجای ایمیل های مخصوص کاری با ظریب امنیتی بالا، از ایمیل های شخصی و خصوصی خود برای مدیریت مسائل کاخ سفید استفاده کرده اند.

  • ۹۶/۰۷/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">