ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گوشی "ITMC" با تاخیر به بازار می‌آید

| سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۸۶، ۰۳:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

در حال حاضر قطعات SKD تولید گوشی تلفن همراه توسط شرکت کارخانجات مخابراتی ایران از گمرکات کشور ترخیص شده و مراحل نصب خود را می‌گذراند.پیش بینی می‌شود ماه آینده تولید مقدماتی این شرکت آغاز شود.

به گزارش فارس پروژه تولید گوشی در کشور از اوایل سال گذشته و امضای یک تفاهمنامه میان وزارت صنایع و سه شرکت داخلی آغاز شد.به دنبال این تصمیم تعرفه واردات تلفن‌همراه به کشوراز چهار درصد به 60 درصد افزایش یافت تا به این ترتیب شرکت‌های داخلی در سایه حمایت‌های قانونی بتوانند تا پایان سال‌جاری شش میلیون گوشی تلفن‌همراه روانه بازار کنند.

آماده نبودن شرکت‌های داخلی برای تولید و تقاضای بالای گوشی در بازار موجب شد تا درآمد دولت از محل واردات گوشی کاهش یافته و قاچاق گوشی تا 60 درصد افزایش یابد.به این ترتیب بازار شاهد تنش‌ها و درگیری‌های متعددی میان خریداران و فروشندگان بود.

گزارش فارس حاکی است: پس از ورود دو برند گوشی با نامهای " مادیران " و " GLX " در حال حاضر شرکت کارخانجات مخابراتی ایران مشغول نصب تجهیزات مورد نیاز تولید گوشی در محل کارخانه در شیراز است.

پیش بینی می‌شود این شرکت ماه آینده محصول خود با نام " ITMC" به بازار خواهد آمد.بهای گوشی تلفن همراه این شرکت با قیمت‌های حدودی 50 تا 250 هزار تومان خواهد بود.

محمد ابراهیم مطلع، مدیر عامل کارخانه‌های مخابرات ایران سال گذشته از راه‌اندازی خط تولید گوشی تلفن‌همراه با مارک تجاری ITMC تا پایان سال‌ 85 و عرضه این گوشی‌ها تا سه ماهه نخست سال 86 خبر داده بود.

این امر گویا یک ماه دیگر نیز به تاخیر افتاده است.البته شاید مهم‌ترین مشکل در این رابطه تعرفه بالای SKD برای تولید‌کنندگان داخلی باشد.

تفاهمنامه وزارت صنایع با این سه شرکت داخلی برای تولدی گوشی در اوایل سال گذشته بود و قرار شده بود که دو ماه پس از این تفاهمنامه کار مونتاژ گوشی آغاز شود که اکنون حدود یکسال از آن زمان گذشته و تنها مادیران از جمع این سه شرکت اقدام به مونتاژ کرده است.شرکت شهرکهای هوشمند و موسسه سروش نیز در حال مذاکره با طرفهای خارجی هستند.

گزارش فارس حاکی است: هم‌اکنون 80 تا 85 درصد گوشی‌های تلفن همراه که حداقل 6 میلیون عدد را شامل می‌شوند به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

در طی 2 ماهه نخست سال 84 با تعرفه 4 درصد، حدود 800 هزار گوشی به صورت رسمی وارد کشور شده و این در حالی است که در 10 ماهه سال گذشته پس از اعمال تعرفه 60 درصدی تنها 700 هزار گوشی به صورت رسمی به کشور وارد شد. هم اکنون بیش از 17 میلیون مشترک تلفن همراه از کل اپراتورهای دولتی و خصوصی و تعاونی در کشور وجود دارد.

  • ۸۶/۰۳/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">