ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گزارش جدید مرکز تحقیقاتی PEW نشان می دهد که حدود نیمی از کاربران یوتیوب در این شبکه اجتماعی به دنبال یادگیری مواردی هستند که اصلا چیزی در مورد آنها نمی دانند.

The Verge- این گزارش حاکی از آن است که حدود ۵۱ درصد از کسانی که به یوتیوب سر می زنند، در حال جست وجوی محتوای ویدیویی برای یادگیری چیزهایی هستند که اصلا بلد نیستند. مثلا خیلی از کاربران به دنبال آموزش ویدیویی بستن کراوات یا استفاده از فتوشاپ و یا آموزش آشپزی هستند. 
تحقیقات PEW از 4 هزار و 594 آمریکایی در سال 2018 نشان می دهد که برای ۵۱ درصد از کاربران، یوتیوب حکم یک مدرسه دیجیتال را دارد و این سرویس پخش ویدیو هم برای کاربرانی که به طور منظم از آن استفاده می کنند و هم کاربرانی که به ندرت به آن سر می زنند، کمک بسیاری می کند. 
البته مطمئنا آموزش تنها دلیل استفاد از یوتیوب نیست. 28 درصد از کاربران از این شبکه اجتماعی ویدیویی فقط برای گذراندن وقت استفاده می کنند. 19 درصد نیز به عنوان راهنما برای خرید محصول جدید و 19 درصد دیگر نیز از آن برای اینکه از اخبار دنیا باخبر شوند، استفاده می کنند. 
در حالی که به نظر می رسد یوتیوب منبع خوبی برای پیگیری اخبار نباشد، ویدیوهای این سایت از نظر خروجی رسانه ها حائز اهمیت است تا به صورت عمده قدرت رسانه ها را به واسطه قدرت کاربران به رخ بکشاند. این مطالعه می گوید: برای حدود 32 درصد از کاربران که چندین بار در روز از سایت بازدید می کنند – و 19 درصد از کسانی که یک بار در روز بازدید می کنند– بسیار مهم است تا از طریق این شبکه اجتماعی ویدیویی ببینند در دنیا چه اتفاقاتی در شرف وقوع است. این موضوع در مقابل ۱۰ درصد کاربران یوتیوب که خیلی به ندرت از این سایت دیدن می کنند، قابل مقایسه است.
با توجه به همه گیر بودن یوتیوب و اهمیت این سایت، ۶۴ درصد از کاربران می گویند که برخی اوقات یوتیوب ویدیوهایی به آنها پیشنهاد می دهد که کاملا اشتباهند و به کلیدواژه های جست وجوی آنها سنخیتی ندارند. 60 درصد نیز می گویند که گاهی ویدیوهایی به آنها پیشنهاد شده است که رفتارهای خطرناکی در آنها وجود دارد و ۱۱ درصد نیز می گویند که محتوای خشونت آمیز در این وب سایت مشاهده کرده اند. 
هفته گذشته برخی از کاربران و ناظران دنیای فناوری اعلام کرد ند که قابلیت سوپر چت یوتیوب به ابزاری برای نفرت پراکنی مجازی تبدیل شده است. این موضوعی نگران کننده است که می تواند برای مدیران یوتیوب نیز به عنوان امتیازی منفی در نظر گرفته شود.
بخش سوپر چت یوتیوب به بینندگان اجازه می دهد تا نظرات خود را در کنار لایو استریم برجسته کنند. البته این قابلیت ابتدا قرار بود یک ویژگی مثبت باشد.  این قابلیت طراحی شده بود تا افراد در هنگام تماشای ویدیوها امکانات بیشتری را در اختیار داشته باشند. اما به نظر می رسد این قابلیت آنچنان که باید مثبت عمل نکرده است و به ابزاری برای پخش سخنان نفرت پراکن تبدیل شده است.
نکته جالب اینجا است که با وجود آن که یوتیوب در واقع پلت فرمی برای دسترسی به اطلاعات یک بار مصرف مانند اخبار نیست، اما ظاهرا هر چه که می گذرد، کاربران آن به استفاده از این نوع محتوا علاقه بیشتری نشان می دهند. طبق پژوهش پو، میزان افرادی که به این دست از محتواها علاقه دارند از سال 2013 تا امروز دو برابر شده و از ۲۰ درصد به ۳۸ درصد رسیده است. 
این در حالی است که تعداد کاربران یوتیوب از ماه مه گذشته به 1/8 میلیارد نفر رسیده است. همراه با اعلام این خبر، مدیر ارشد اجرایی یوتیوب آمار جالبی از دیگر موفقیت ها و رکوردهای این شبکه اجتماعی را منتشر کرد. تعداد کاربران یوتیوب طی 10 ماه، 300 میلیون نفر افزایش داشته است. 
بدون شک، یوتیوب بزرگ ترین پلت فرم ویدیو در سراسر دنیاست و روز به روز به تعداد کاربران آن نیز افزوده می شود. بعد از اینکه ژوئن 2017 اعلام شد 1/5 میلیارد نفر از مردم با ورود به حساب کاربری خود از این سرویس اشتراک ویدیو استفاده می کنند، حالا مدیر ارشد اجرایی این شرکت یعنی سوزان وویچیتسکی می گوید تعداد کاربران یوتیوب ظرف تنها 10 ماه به 1/8 میلیارد نفر رسیده است.(فناوران)

  • ۹۷/۰۸/۲۰

یوتیوب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">