ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یوتیوب صدها ویدئوی سایت متقلب را پاک کرد

| سه شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

به تازگی صدها ویدئوی تبلیغاتی یک سایت اینترنتی که برای تقلب در نگارش فعالیت های علمی و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می گرفت، از یوتیوب پاک شده اند.

به گزارش فارس به نقل از ورج، کاربران این سایت از آن برای نگارش ساده و سریع تحقیقات علمی سرهم بندی شده استفاده می کردند و از این طریق اساتید و معلمان خود را فریب می دادند.

بررسی ها نشان می دهد که بیش از 250 کانال در یوتیوب ویدئوهای تبلیغاتی مربوط به این سایت را منتشر کرده اند. این سایت متعلق به یک شرکت اوکراینی موسوم به EduBirdie است که مقالاتی را با موضوعات متنوع به دانش آموزان و دانشجویانی که قصد نگارش مقالات علمی و انجام تکالیف درسی خود را ندارند، می فروشد.

اگر چه این شرکت اوکراینی فعالیت های خود را مفید توصیف کرده، اما در عمل با فروش مقالات آماده به متقاضیان دست به قانون شکنی و سرقت علمی می زند.

ویدئوهای مربوط به این شرکت بیش از 700 میلیون بار در یوتیوب مشاهده شده است و یوتیوب بعد از انتشار گزارش تحقیقی شبکه بی بی سی در این زمینه ویدئوهای مذکور را از سایت خود حذف کرده است.

این اولین بار نیست که از یوتیوب برای تبلیغ خدمات و فعالیت های غیرقانونی استفاده می شود. پیش از این تروریست های وابسته به القاعده و داعش هم بارها ویدئوهای تبلیغاتی خود را از طریق یوتیوب در معرض دید کاربران اینترنت گذاشته بودند.

  • ۹۷/۰۲/۱۸

یوتیوب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">